Промяна в разпоредбите на Федералната република направиха възможна тази интересна стъпка. Естествено има и някои задължитени подробности – шофьорите трябва да отговорят на някои изисквания свързани най-вече с безопасността им в движението.
Отсега нататък леките мотоциклети или скутери с ходов обем на мотора до 125 кубически сантиметра и с мощност до 15 к.с. могат да се управляват с шофьорска без допълнителен тест. Необходимо е само обучение с поне четири теоретични и пет практически урока по 90 минути всеки плюс пет години предварително притежаване на шофьорска книжка клас Б и минимална възраст от 25 години.
Това трябва да угоди особено на приятелите на по-мощни моторолери, чиято експлоатация в Германия преди това изискваше шофьорска книжка от клас А1 или стария клас 1б. С това изменение на регламента за шофьорските книжки Федералното министерство на транспорта твърди, че улеснява достъпа до скутера и по този начин насърчава алтернатива на автомобила, особено в движението в градовете.
Експертите обаче предупреждават за твърде бързото и небрежно преминаване към мярката и. Защото, за да управлява безопасно превозно средство в трафика, водачът трябва да може повече, отколкото зад волана на автомобила - като се започне от поддържане на равновесие до координиране на необичайни движения. Затова шофьорите ще трябва да отделят достатъчно време, за да се запознаят със специалните характеристики на скутерите.
Използваният защитен шлем трябва да отговаря на името си, т.е. да го предпазва от възможни сериозни наранявания на главата. Освен това използването на типичното защитно облекло за мотоциклетисти с добре поставени протектори в чувствителните зони на тялото и ръкавици е абсолютно препоръчително.