Преди 25 години първият Mercedes Sprinter слезе от монтажната линия и направи революция на пазара на микробуси. Днес този негов тип успех все още означава надеждност, икономичност и комфорт. Но също така и в духа на съвремието – може да работи в мрежа и свързаност, а във версията на eSprinter дори за транспорт без локални емисии.
Дискови спирачки на предните и задни колела, антиблокираща спирачна система, включваща и други иновации, заради които Mercedes твърди, че Sprinter е поставил "стандарти за безопасност, ефективност и комфорт от самото си начало и стана достоен наследник на легендарния T1".
Голи шасита, платформени камиони, самосвали с двойни или единични кабини, панелни микробуси и фургони с пет или девет места, с плоски или високи покриви - Sprinter носи тази мултиталантливост в гените си от четвърт век насам. Това сериозно гарантира преобладаващото му присъствие в много области - на строителните площадки, в занаятите, в пътническия транспорт, в пожарната и спешните служби. И още като кемпер и като основа за многобройни специални надсройки, област в която микробусът също направи кариера през последните 25 години.
Третото поколение Sprinter е на пътя от 2018 г. С дизелово и електрическо задвижване, с удобства и функции за безопасност, които иначе се срещат само при леките коли. Всеобхватната по покритие машина все още е впечатляващо гъвкава. От Щутгарт са изчислили, че текущата версия може да се използва за комбиниране на повече от 1000 различни валианта с предно, задно и задвижване на всички колела.