ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Шокът във веригата за доставки, роден в Китай, е вече глобален

like0 unlike0
Auto-Press 24 Mar 2020 Новини
165
0
Шокът във веригата за доставки, роден в Китай, е вече глобален

Световните вериги за доставка на комплектации и суровини са изправени пред тотално спиране, защото усилията за овладяване на огнищата на коронавирус засегнаха всичко и навсякъде - от медни мини в Перу до производителите на лагери в индустриаята на Германия.

През последните няколко дни кризата по веригата на доставки, която започна по-рано тази година от китайските фабрики, се разпространи в ключови индустрии на други места, които издържаха някак си на въздействието й до този момент. Спирането носи нарастващото убеждение, че светът се е плъзнал в първата си рецесия след финансовата криза преди повече от десетилетие.

„Това е един вид непрекъснато природно бедствие“ - каза Итън Харис, ръководител на глобалните икономически изследвания в Bank of America. - „По отношение на въздействието върху глобалното производство, спирането извън Китай вероятно ще стане по-голямо от въздействието в самия Китай.“

Шокът във веригите за доставки е по-дълбок и по-разширен от търговските войни през последните две години и вероятно ще бъде по-продължителен от бурите, земетресенията или наводненията, които са били източник на стрес за големите индустрии в миналото. Очаква се, че спирането на фабриките ще продължи до май и евентуално по-нанатък.

Засилвайки удара за компаниите, първоначалният шок от намаляването на доставките се преплита със спада на търсенето в Европа, САЩ и други големи икономики, тъй като на работниците и потребителите се нарежда да си останат у дома.

В Европа Volkswagen Group и други автомобилни производители затвориха монтажните си линии, за да помогнат за намаляване на разпространението на вируса и за справяне с недостига на части и затрудненията поради ограниченията при пътуване и логистика в рамките на Европа.

Докато правителствата в региона обещават да защитят транспорта на стоки, тъй като границите са затворени за други несъществени пътувания, прекъсванията на трафика започват да ескалират. Камионите се нареждат на дълги опашки след затварянето и проверките по границите, а отклоняването на пътническите автомобили към алтернативни маршрути носи малко облекчение.

Автомобилната индустрия е особено уязвима от прекъсвания на веригата на доставки. Нейната прецизирана логистика е проектирана да поддържа времето за съхранение на комплектации и части за само между 1 и 2 месеца. Стремежът към електрически превозни средства добавя сложности, тъй като производството на акумулатоите изисква постоянен поток от материали като литий и кобалт.

Германската група Schaeffler, която има 87 000 работника в световен мащаб и е основен доставчик на автомобилните производители, се присъедини към колегите си в разработването на аварийни планове за намаляване на производствения капацитет в Европа и избягването на съкращения на работна сила. Те включват намаляване на работното време и съкращаване на производството в определени дни.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: