ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Шокът във веригата за доставки, роден в Китай, е вече глобален

like0 unlike0
Auto-Press 24 Mar 2020 Новини
165
0
Шокът във веригата за доставки, роден в Китай, е вече глобален

Световните вериги за доставка на комплектации и суровини са изправени пред тотално спиране, защото усилията за овладяване на огнищата на коронавирус засегнаха всичко и навсякъде - от медни мини в Перу до производителите на лагери в индустриаята на Германия.

През последните няколко дни кризата по веригата на доставки, която започна по-рано тази година от китайските фабрики, се разпространи в ключови индустрии на други места, които издържаха някак си на въздействието й до този момент. Спирането носи нарастващото убеждение, че светът се е плъзнал в първата си рецесия след финансовата криза преди повече от десетилетие.

„Това е един вид непрекъснато природно бедствие“ - каза Итън Харис, ръководител на глобалните икономически изследвания в Bank of America. - „По отношение на въздействието върху глобалното производство, спирането извън Китай вероятно ще стане по-голямо от въздействието в самия Китай.“

Шокът във веригите за доставки е по-дълбок и по-разширен от търговските войни през последните две години и вероятно ще бъде по-продължителен от бурите, земетресенията или наводненията, които са били източник на стрес за големите индустрии в миналото. Очаква се, че спирането на фабриките ще продължи до май и евентуално по-нанатък.

Засилвайки удара за компаниите, първоначалният шок от намаляването на доставките се преплита със спада на търсенето в Европа, САЩ и други големи икономики, тъй като на работниците и потребителите се нарежда да си останат у дома.

В Европа Volkswagen Group и други автомобилни производители затвориха монтажните си линии, за да помогнат за намаляване на разпространението на вируса и за справяне с недостига на части и затрудненията поради ограниченията при пътуване и логистика в рамките на Европа.

Докато правителствата в региона обещават да защитят транспорта на стоки, тъй като границите са затворени за други несъществени пътувания, прекъсванията на трафика започват да ескалират. Камионите се нареждат на дълги опашки след затварянето и проверките по границите, а отклоняването на пътническите автомобили към алтернативни маршрути носи малко облекчение.

Автомобилната индустрия е особено уязвима от прекъсвания на веригата на доставки. Нейната прецизирана логистика е проектирана да поддържа времето за съхранение на комплектации и части за само между 1 и 2 месеца. Стремежът към електрически превозни средства добавя сложности, тъй като производството на акумулатоите изисква постоянен поток от материали като литий и кобалт.

Германската група Schaeffler, която има 87 000 работника в световен мащаб и е основен доставчик на автомобилните производители, се присъедини към колегите си в разработването на аварийни планове за намаляване на производствения капацитет в Европа и избягването на съкращения на работна сила. Те включват намаляване на работното време и съкращаване на производството в определени дни.

Honda с два нови електромобила. Разработва ги с General Motors

Подобни

Renault вади червения молив

Renault вади червения молив

Renault планира да съкрати около 15 000 работни места през следващите няколко години. Тези „необходими корекции на персонала“ са...

Само 13 модела в Европа с ръст през април

Само 13 модела в Европа с ръст през април

Данните на агенцията JATO Dynamics сочат, че само 13 модела са отбелязали подобрение в пазарното си представяне през април...

Сезон 2020 на Формула 1 стартира през юли с два старта на една писта

Сезон 2020 на Формула 1 стартира през юли с два старта на една писта

Организаторите на Формула 1 обявиха, че Сезон 2020 на шампионата ще започне през следващия месец с Гран при на Австрия на 5 юли....

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: