Според спортният директор на Макларън, Сам Майкъл, новия технически регламент ще се отрази на надеждността на болидите, което ще доведе до разместване на силите през новия сезон.
От догодина сегашните 2.4-литрови двигатели ще бъдат заменени от новите 1.6-литрови V6 агрегати с принудително пълнене. Техническия регламент за сезон 2014 въвежда също и доста промени относно аеродинамиката на болидите, като набляга и на системите за възобновяване на енергията. С толкова много промени, проблемите с надеждността ще бъдат неизбежни, смята Майкъл.
"С толкова голяма промяна в правилата е трудно за инженерните подразделения да влязат в ритъм, дори и ако имаха две или три години да разработят болидите за 2014."
За пръв път от 2006 насам отборите ще започнат сезона с напълно нов двигател, нещо което според Майкъл ще доведе до напълно различен подход в разработката на болидите. Докато предизвикателството на новите двигатели е значително, Майкъл вярва че последиците от новите правила относно аеродинамиката - част от който са по-тесните предни крила, понижената височина на носа и забраненото обдухване - също ще окажат своето влияние през следващия сезон.