Пътят, който Sachs бе поел, за да надгради старата традиция в конструкцията на мотоциклети, е бавен и стабилен. След като базираната в Нюрнберг компания показа пет модела от 125 кубиков клас, отново предлага добри двуколесни мотоциклети, като първият си „истински“ мотоциклет от новата ера дебютирал през 2000 г. с Roadster 650.
Разбира се, Sachs използва за машината различни компоненти, произведени от други. Това включва двигателя, който добре си върши работата в Suzuki Freewind. Единичният цилиндър с въздушно охлаждане с работен обем 644 кубика в Roadster има мощност от 37 квТ / 50 к.с., с два повече, отколкото в японското меко ендуро. В немския мотоциклет изглежда като много здрав агрегат. Съвет за ездача - гледайте напред - в огледалото за обратно виждане така или иначе всичко е размазано заради треперенето и разклащането.
Шасито, кормилото и теглото се адаптират към успешното желязно сърце. Така че Sachs се е превърнал в наистина бърз “метач”, който доста забавлява. Родстърът, който тежи едва 169 килограма, показва своите предимства особено на по-малките пътища. Машината се накланя бързо в ъглите и благодарение на широкото кормило е лесна за управление по всяко време.
Шофирането по тясна ивица асфалт е особено забавно. Петте предавки могат да се превключват стабилно нагоре и надолу, а двигателят също може да радва. И ако е необходимо, мощната предна дискова спирачка с диаметър 320 милиметра и червени апарати спира бързо пътуването. Спирачният лост не трябва да се дърпа твърде силно, в противен случай накладките ще атакуват доста “отровно”. В съответствие с филигранната си структура, Sachs се търкаля на колела със спици. 76-сантиметровата седалка е наклонена малко повечко напред, така че оптималното затваряне на коляното не е възможно за високи пилоти. Плътните превключватели и бутони компенсират липсата на комфорт при сядане.
Разходът на гориво на Roadster 650 силно зависи от стила на шофиране. При отклонение към автобана и, не на последно място поради липсата на аеродинамика, той си харчи почти шест литра супер на 100 километра. Но може да бъде и различно в лежерен етап консумира 3,8 литра. С разхода от 4,6 литра, определен като средна стойност на теста, пълният 20-литров резервоар е достатъчен за пробег над 400 километра.
Sachs 650 Roadster, който струва 12 490 DM, със сигурност не е едно от специалните предложения. Но за тази цена имате фин едноцилиндров мотоциклет на улично ниво - и той очевидно е в недостиг на настоящия пазар на мотоциклети от края на производството на Yamaha SR 500.