• Два нови plug-in хибридни модела - Golf eHybrid1 предлага автономен пробег до 80 километра2 на изцяло електрическа тяга, докато по-мощният Golf GTE3 може да измине на електричество до 62 километра2
• Golf eHybrid – системата за задвижване на новия Golf eHybrid е създадена с цел постигане на максимален комфорт и развива максимална системна мощност от 150 кВт (204 к.с.)
• Golf GTE - благодарение на допълнителната електрическа мощ, хибридното задвижване Performance hybrid drive на новия Golf GTE предлага аналогична с тази на Golf GTI максимална мощност от 180 кВт (245 к.с.)4
Volkswagen електрифицира осмото поколение на Golf с две нови plug-in хибридни версии - Golf eHybrid и Golf GTE. На практика това означава, че за първи път на пазара се предлагат цели две plug-in хибридни версии на Golf. Golf eHybrid е създаден с мисълта за максимален комфорт и осигурява максимална мощност от 150 кВт (204 к.с.). С максималната си мощност от 180 кВт (245 к.с.), Golf GTE от своя страна предлага изключително динамични характеристики, съчетавайки в еднаква степен мощ и енергийна ефективност. Продажбите на тези две версии на осмото поколение на модела започват веднага, а до края на годината на пазара ще излязат общо осем различни версии на Golf и Golf Variant с хибридно задвижване, с което Golf ще се превърне в продуктовата линия на марката с най-високо ниво на хибридизация.
Новият Golf GTE с plug-in хибридно задвижване
Новите plug-in хибридни версии на Golf разполагат с 50% по-висок енергиен капацитет (13 кВтч) в сравнение с plug-in хибридното задвижване на седмото поколение на Golf. Това увеличение на капацитета дава съответната възможност за удължаване на автономния пробег на изцяло електрическа тяга. При напълно заредена акумулаторни батерии, Golf eHybrid и Golf GTE потеглят изцяло на електричество и съответно с нулеви локални емисии. Автономният пробег на изцяло електрическа тяга при Golf eHybrid достига 80 километра, докато Golf GTE може да се похвали с до 62 километра пробег с нулево ниво на локалните емисии. Режимът E-MODE позволява движение изцяло на електричество и по междуградски отсечки и магистрали, като бензиновият турбодвигател TSI се включва автоматично при по-висока скорост на движение в зависимост от избрания хибриден режим, профила на шофиране или нивото на заряд на батерията. Тогава хибридната система използва в икономичен хибриден режим, който дава възможност за постигане на много продължителен комбиниран пробег - до 870 км (NEDC) при новия e-Hybrid и съответно до 745 км (NEDC) при Golf GTE.
И в двата случая за смяната на предавките се грижи включената в стандартното оборудване 6-степенна трансмисия с два съединителя DSG. При по-дълги пътувания електрическата енергия в батерията може да бъде съхранена по желание на водача и използвана на по-късен етап за движение в градски условия в крайната цел на маршрута – по този начин става възможно шофирането в града да става с нулеви локални емисии.
Volkswagen предлага Golf eHybrid във високите нива на оборудване „Style“5, докато Golf GTE, подобно на своя предшественик, ще се предлага като независим модел в гамата на Golf със специално създадено за него GTE5 оборудване. При всички случаи неизменна част от оборудването на новите модели са функции, елементи и системи като Digital Cockpit Pro (цифров блок на контролните пробори), навигационна система „Discover Media“, включваща мултимедиен стрийминг и достъп до интернет, радиоприемник DAB+, интерфейс за свързване на мобилен телефон с индуктивна функция за зареждане, гласово управление, система за разпознаване на пътните знаци Dynamic Road Sign Display, мултифункционален кожен волан, спортни комфортни седалки (при eHybrid), система Travel Assist за асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч (включително адаптивен круиз контрол АСС и асистираща система Lane Assist за поддържане на лентата на движение), асистираща система Front Assist с функция за автономно аварийно спиране Autonomous Emergency Braking, автоматична климатична инсталация Air Care Climatronic, старт/стоп система със система за рекуперация на енергията при спиране, система за локално предупреждение за произшествия и проблеми на пътя V2X, нова функция Keyless Start за комфортно стартиране без ключ, фарове LED Plus и светодиодни задни светлини, както и алуминиеви джанти В допълнение към всичко това, оборудването на Golf GTE включва детайли като брони с индивидуален дизайн, както и уникални за модела първокласни спортни седалки с интегрирани облегалки за глава и светлинна лента с LED елементи в радиаторната решетка.
С представянето на новите Golf eHybrid и Golf GTE,
марката Volkswagen изпълнява следващата
стъпка от своята мащабна продуктова
офанзива. Предстои броят на различните
версии в гамата на осмото поколение Golf да
бъде разширен именно като част от тази
офанзива и през следващите седмици на
пазара ще бъдат пуснати знакови спортни
модели като новите Golf GTI6, Golf GTD6 и Golf R6.
Пускането на пазара на новия Golf Variant също
ще се състои скоро. Все по-важно място в
продуктовата гама заемат и mild хибридните
модели - новият Golf eTSI с първото mild
хибридно задвижване с 48 V (максимална
мощност 110 кВт/150 к.с.)7 вече е в продажба, а
още преди края на 2020 година ще го
последва и още една версия на eTSI с
различно ниво на максималната мощност.
1) Golf eHybrid – комбиниран разход на гориво в л/100 км (NEDC): 1.4-1.2; комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC):11.6-11.0; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 31-28; клас на енергийна ефективност: A+
2) NEDC
3) Golf GTE – комбиниран разход на гориво в л/100 км (NEDC): 1.7; комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 12.4; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 38; клас на енергийна ефективност: A+
4) Системна мощност
5) Всички данни относно оборудването са извадки от цялостната гама на оборудването на моделите и са валидни за пазара в Германия към момента на публикуване на тази информация
6) Golf GTI, Golf GTD, Golf R – автомобилите са близки до серийно производство концептуални модели.
7) Golf eTSI (110 кВт / 150 к.с.) – (NEDC) разход на гориво в л/100 км: градско 6,1-5,9; извънградско 4,1-3,9; комбинирано 4,8-4,6; комбинирани емисии на CO2 в г/км: 111-106; клас на енергийна ефективност: A