Мобилност без емисии е много голяма заявка, особено по отношение на автомобилите. Но комбинацията от възобновяема енергия и алтернативно задвижване ги поставя по-близо до благородната цел. Toyota го демонстрира на практика - с помощта на енергия от вятъра и водорода направи обиколка из района на Рейн-Майн.
Тръгвайки от Франкфурт на Майн, моделът на японците работещ с горивни клетки - Toyota Mirai отиде до Energiepark Mainz, където водородът вече се произвежда устойчиво с помощта на вятърна енергия и електролиза за регионалната мрежа от бензиностанции.
Горивната клетка на автомобила по време на дългия до 500 километра пробег, не генерира вредни емисии - вместо изгорелите газове от колата излиза само водна пара. За разлика от класическите напълно електрически автомобили презареждането на Toyota Mirai става напълно в рамките на три минути.
Във Франкфурт участниците в обиколката с водородния автомобил имаха възможност да посетят и стационарната система от горивни клетки на хотел Radisson Blu. Тя дава даде възможност на хотела с над 400 стаи да покрие енергийните си нужди в бъдеще с нулеви емисии.
Развитието на технологията за движение с помощта на горивни клетки е част от програмата за устойчивост на Toyota Environmental Challenge 2050, в която японският автомобилен производител си е поставил редица дългосрочни цели за намаляване на емисиите на CO2 от своите превозни средства и заводи.
В допълнение към използването в леките автомобили като Toyota Mirai и стационарното приложение на технологията, водородът като енергиен носител е особено подходящ при транспорт на полезен товар. В момента Toyota тества камиони с горивни клетки в САЩ, например, и се готви за общонационалното разполагане на автобуси с горивни клетки за обслужване на Олимпийските и параолимпийските игри през 2020 г. в Токио.