Специално за auto-press.net от Андреас Райнерс, Global Press, Гросгерау, Германия
DTM приключението на Робърт Кубица си остава загадка и мистерия. Не само за многобройните му фенове, но и за него, защото полякът нямаше шанс през третия състезателен уикенд от серията туристически автомобили. И вероятно същото ще бъде и на четвъртото събитие в Асен.
Бавно започва да става под въпрос влизането на Кубица в DTM - Добра идея ли беше преминаването към туристически автомобили? Кубица не нарушава ли репутацията си с изявите си там? Това смущаващо ли е? Или това се дължи на обичайното свикване с неконкурентен автомобил и екип, който също търси пътя си в надпреварата като клиентски екип на BMW?
Факт е че еуфорията от влизането на поляка в серията, радостта от идването там на добре познат и качествен пилот отдавна отстъпи място на разочарованието, че нещо не работи както трябва с 35-годишния. Проблемът е че много хора там формират своите преценки въз основа на резултатите, а и репутацията, която пострада тежко във Формула 1 през 2019 г., е още по-ерозирана. Няма спор за това че страхотната му история за завръщане на пистата след участието му в ралитата все още остава това, което е - възхитителна.
Горчивото - Напредъкът на Кубица в DTM не е или е само незначително забележим. Причините? Както често се случва, това вероятно се дължи на някои фактори. Има достатъчно факти, че представянето на Кубица е просто твърде лошо. Той завърши последен без шанс и в двете състезания на Lausitzring, както при смесени условия в събота, така и в неделя на сухо. В събота той изоставаше с 17,883 секунди от предпоследния Харисън Нюи, в неделя с 12,694 секунди зад Фабио Шерер.
Аргументът, че не познавате пистата достатъчно добре и имате твърде малко време, за да свикнете с нея, не важи, все пак това беше вторият състезателен уикенд на Lausitzring поред. Ако BMW имаше проблеми в отбора на старта в Спа, Лукас Ауер отпразнува първата победа на BMW от 10 август 2019 г. насам в неделя. Но отново Кубица беше просто екстра...
Но има лъч надежда: „Вече е ясно кой проблем имаме и къде нещо не работи“, каза той в „Przeglad Sportowy“. Както разкрива Кубица, има проблеми с ускорението, защото "90 процента или дори целият дефицит, който имам в квалификацията, е в нивото". В списъците с най-високи скорости BMW M4 DTM на Kubica всъщност е най-отдолу. "Единственото успокояващо нещо за него е че водачът има малко влияние върху него", казва Кубица.
Не се кара с много притискаща сила, за да се получат предимства в завоите, споделя пилотът - "Ако трябваше да настроим колата като другите BMW, това нямаше да помогне. И ако другите трябваше да карат с моите настройки, момчетата щяха да не стигате много далеч. Това показва, че нещо не работи както трябва."
Робърт Кубица ще разбере, че тези обяснения могат да звучат като оправдания, когато вие единственият се борите на такава ниска степен на пистата. И точно тогава репутацията ще продължи да страда...