Според един от трите доставчика на двигатели във Формула 1 - Renault, звукът от ауспусите няма как да бъде променен и повишен. От началото на сезона ниските децибели на новите турбо агрегати породиха силна критика.
"Има два фактора, които определиха ниските нива на звука. Първо - свалихме оборотите от 18 000 на 12 000 тази година. Важно е да се каже, че правилата са заложили лимит на 15 000 об/мин, но ограничението в потока на гориво означава, че трябва да ползваме максимум 12 000. Независимо дали е двигател на Ferrari, Mercedes, или Renault, накрая на правата може да е с 10 000 или 11 000 об/мин. Разликата между 18 000 и 10 000 е огромна, когато си на трибуната. Второ - имаме турбо компресори. На практика заглушавате пътя на изгорелите газове все едно слагате възглавница в лицето на някого", коментира Реми Тафен, шеф на операциите на пистата в Renault.
Така от Renault отново повдигат въпроса за премахване на ограничението за горивен поток. Трите екипа с мотори от френския производител имат проблеми със сензорите, които отчитат горивния поток, и в Австралия Даниел Рикардо бе дисквалифициран от второто място.
"Ако искаме да имаме различен звук от моторите, не трябва да се увеличават оборотите, защото с ограничението на горивния поток това няма смисъл. Също така няма какво да се направи с профила на ауспуховата уредба, защото и двете тръби влизат в една, след като са минали през турбината", поясни Тафен.