Първото Renault Clio слезе от конвейера, когато обединението на Германия стана реалност. Това беше през 1990 г., а 30 години по-късно около 15 милиона коли от най-продавания модел на френския производител бяха доставени на клиентите.
В момента е актуално петото поколение на модела, а това е повод да погледнем назад в историята му. През 1990-а година Clio I наследи най-продаваният дотогава модел на Renault – прочутата петица. С тази моделна смяна Renault искаше да отговори на нарастващите изисквания за комфорт на клиентите и затова комбинира характеристики на модел от по-високите пазарни сегменти с формата на малък автомобил в новото Clio.
Clio II последва през 1998 г. Във второто си поколение моделът се наложи убедително с антиблокираща спирачна система, предни и странични въздушни възглавници, и заработи като нов стандарт за безопасност в B-пазарния сегмент.
Моделът Clio III излезе през есента на 2005 г. Той имаше нови функции като система за достъп и запалване на мотора без ключ - Keycard Handsfree и навигационна система. В допълнение към моделите с три и пет врати, Renault също предложи за първи път и варианта Grand Tour.
Clio IV подкрепи водещата си позиция в малките автомобили през 2012 г. Новото издание беше първият производствен модел, изцяло проектиран според философията на дизайна, която е валидна днес, която е силно характеризирана с чувствени елементи в стила.
С настоящото пето поколение, Renault иска да издигне Clio на ново ниво. Френският производител планира да представи общо дванадесет електрифицирани модела до 2022 г., един от които е Clio с новия си хибриден двигател E-TECH. Системата ще бъде налична за Clio през тази година.