ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Рекордно голям брой български отбори ще представят страната на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2019

like0 unlike0
Auto-Press 27 May 2019 Новини
377
0
Рекордно голям брой български отбори ще представят страната на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2019

Единствената по рода си надпревара за енергийна ефективност в транспорта ще се състои между 2 и 5 юли в Лондон, Великобритания

За първи път в историята на 12-годишното си участие в Shell Eco-marathon Европа през 2019 г. България ще бъде представена на финалите от шест отбора и ще стане част от топ 10 на страните с най-много участници в единственото по рода си състезание за енергийна ефективност в транспорта.

В глобалната надпревара за ученици и студенти, които имат страст към разработването на иновативни решения за мобилност, участват три отбора в категория „градски тип“ - на Техническите университети в София и Варна, както и HydRU на Русенския университет „Ангел Кънчев“. В категория „прототипи“ също се включват три български екипа - отбор „Автомобилист“ на Русенския университет, а също и двата ученически отбора на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – гр. Чепеларе, и на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника – гр. Бургас.

„Изпитвам огромно удовлетворение, че в условията на сериозна конкуренция България се нарежда в топ 10 на страните-участнички в Shell Eco-marathon Европа по брой на отборите, които се включват през 2019 г. Ще продължим да работим за увеличаване на броя на училищата, които в момента са една трета от всички български участници. Ще се радваме, ако за в бъдеще българските отбори включат други алтернативни източници на енергия в състезанието, така че да отразят бъдещия енергиен микс“, сподели Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

В състезанието Shell Eco-marathon Europe, 30% от автомобилите са в категория „градски тип“ и 70% са в категория „прототипи“, докато при българските отбори разделението е 50/50. В енергийния микс на състезателите в Европа преобладават електрическата батерия и бензина, докато при българските отбори половината използват електрическа батерия, 2 отбора използват водородна горивна клетка и 1 отбор – бензин.

През годините българските ученици и студенти непрекъснато подобряват резултатите си и от първото си участие през 2008 г. досега екипът на ТУ-София е завоювал три втори места в категорията си.

Луда надпревара стартира с много огъната стомана

Подобни

Volkswagen с нов шеф дизайнер от юли 2020

Volkswagen с нов шеф дизайнер от юли 2020

Днес Volkswagen Group анонсира, че в дизайн подразделението на групата настъпват сериозни кадрови промени. Настоящият директор на...

Nissan GT-R50 by Italdesign: Доставките започват в края на 2020

Nissan GT-R50 by Italdesign: Доставките започват в края на 2020

Nissan анонсира, че първите доставки към клиенти на представители на ексклузивната серия GT-R50 by Italdesign ще бъдат осъществени...

С мощността на вятъра и водорода на път

С мощността на вятъра и водорода на път

Мобилност без емисии е много голяма заявка, особено по отношение на автомобилите. Но комбинацията от възобновяема енергия и...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: