ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Проучване на Nokian Tyres: най-големият риск на пътя през зимата са превишените скорости и хлъзгавите пътища

like0 unlike0
Auto-Press 13 Feb 2020 Новини
50
0
Проучване на Nokian Tyres: най-големият риск на пътя през зимата са превишените скорости и хлъзгавите пътища

Почти половината от европейските шофьори смятат, че основният риск свързан с шофиране през зимата е превишената скорост. На второ място по-опасност повечето водачи определят заснежените и хлъзгави пътища. Когато били запитани за възможностите за подобрение на сигурността през зимата, най-често срещаният отговор бил употребата на качествени зимни гуми. Проучването е проведено в пет държави: Германия, Франция, Италия, Полша и Чехия.

Според проучването на Nokian Tyres, за най-висок риск на пътя през зимата водачите възприемат превишената скорост, при това в осезаемо по-голяма степен в сравнение с други фактори като: пътната настилка, предизвикателното време или ниската видимост поради лошите атмосферни условия, а също и фактът, че през зимата се стъмва много по-рано отколкото през другите сезони през годината.

Опасността свързана с прекалено високата и несъобразена скорост е била особено ясно подчертана от поляци и германци (съответно 57% и 56% от анкетираните). Това също е основен рисков фактор през зимния период и според чехите (52%) и италианците (43%). Единствено френските шофьори отчитат заснежените и хлъзгави пътища като основен рисков фактор (45%), а 32% от анкетираните французи смятат, че шофирането с несъобразена скорост е възможно най-опасното поведение на пътя. В другите държави, участвали в проучването заледеният път е втората най-голяма опасност (с изключение на Германия). Третият най-голям рисков фактор за европейските шофьори е липсата на достатъчна дистанция от автомобила отпред. Струва си да отбележим, че този проблем е посочен предимно от германци (до 50%, в сравнение с 25% до 33% в други държави).

Специалните зимни гуми са от значение

Средно само 29% от анкетираните посочват износването на гумите като сериозна опасност на пътя, което отвежда този фактор на ниската осма позиция сред рисковите фактори. Същевременно когато са запитани за възможностите за подобрение на безопасността през зимата, шофьорите най-често посочват употребата на специални зимни гуми (почти 2/3 от запитаните, с почти 80% в Италия). Вторият най-добър начин да се подобри сигурността е да се проверява дълбочината на протектора, а на трето място е поддръжката на спирачната система.

Проучването показва леко противоречив резултат. От една страна анкетираните не считат употребата на износени гуми за висок рисков фактор през зимата. От друга страна те считат, че значително може да се повиши сигурността на пътя като използват специални зимни гуми и поддържането на достатъчна дълбочина на протектора.

„Гумите са единствената зона на контакт на колата с пътя, и поради това тяхното състояние е критичен фактор по отношение на пътната безопасност и фактори като спиране на заснежени пътища или извършване на резки смени на платното на кишав асфалт. Употребата на износени гуми удължава спирачния път на автомобила и затруднява работата с него, особено когато настилката е хлъзгава. Освен това гумите не успяват да отстранят снега и кишата под тях, и това причинява неприятно усещане у водача сякаш пътят е изчезнал.“, казва Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres за Европа.

Струва си да се отбележи, че малко шофьори смятат за нужна употребата на вериги върху зимните пътища. Само 14% от европейските шофьори посочват, че веригите за сняг са фактор за подобрение на безопасността. Този резултат вероятно се дължи на факта, че те са необходими само при наистина стръмни участъци, като например в планините. Това до голяма степен обяснява защо веригите за сняг са важни за почти една четвърт от французите и малко по-нисък процент от италианците.

Кога да сменим гумите

Nokian Tyres е световен производител на първокласни зимни гуми. Те са изобретили първата зимна гума в света преди повече от 80 години. Има голяма доза объркване по отношение на това кога е нужно да се закупят нови зимни гуми. Законовият минимум за дълбочина на протектора на зимни гуми в повечето европейски държави е 3 мм.

Всички зимни гуми на Nokian Tyres разполагат с патентования индикатор за безопасно шофиране (Driving Safety Indicator, DSI) и символът за снежинка, който е индикатор за зимна безопасност, и който по бърз и лесен начин ви показва до колко са износени гумите. Цифрите върху протектора показват оставащата му дълбочина. Символът със снежинка остава видим докато дълбочината на протектора е поне четири милиметра, което е дълбочината необходима за безопасно шофиране през зимата. След като символът на снежинката изчезне, шофьорът е нужно да смени гумите, за да осигури необходимото ниво на сигурност.

*Източник: Nokian Tyres

Porsche Cayenne GTS с V8 двигател

Подобни

Днес шофьорите да карат с повишено внимание от 61-ви км до 63-ти км на АМ „Тракия“ в посока София

Днес шофьорите да карат с повишено внимание от 61-ви км до 63-ти км на АМ „Тракия“ в посока София

На 11 август, шофьорите да карат с повишено внимание и да спазват стриктно поставената пътна сигнализация между 61-ви км и 63-ти км...

DS TECHEETAH е двукратен шампион при отборите, а Антонио Феликс Да Коща е шампионът на ABB Формула Е на ФИА

DS TECHEETAH е двукратен шампион при отборите, а Антонио Феликс Да Коща е шампионът на ABB Формула Е на ФИА

Тази неделя в Берлин, отборът на DS TECHEETAH и Антонио Феликс Да Коща решиха съдбата на двете първенства във Формула E. Въпреки че...

Sonet: Индийската KIA с глобални амбиции

Sonet: Индийската KIA с глобални амбиции

KIA разпространи първите официални изображения на завършената версия на новия си автомобил Sonet, разработен в Индия, за който от...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: