В Германия електромобилноста отбеляза значителен ръст, както показва всеки месец статистика на Федералната служба за автомобилни превозни средства. Но какво да кажем за елмобилите в глобален мащаб? Въпрос, който редовно се изследва E-Mobility Sales на PwC-Autofacts и наскоро показа много изненадващи открития.
Напълно електрическите автомобили регистрират спад от 2,8% на годишна база през третото тримесечие на 2019 г., като бяха продадени 321 573 бройки, докато хибридните отбелязаха драстичен спад с 23,8 процента до 102 097 продадени бройки.
„Електронната мобилност досега е градско явление, което все по-често се среща в периферията на големите градове в САЩ или в Германия като Мюнхен или Хамбург“ - каза Феликс Кунерт, анализатор в PwCPwC-Autofacts. - “Развитието в отделните региони и страни варира значително. Увеличаването и предлагането на нови електрически превозни средства се развиват днес в изключително трудна икономическа среда.”
Пример за това сега е Китай. Водещият в света пазар на елавтомобили и леки търговски превозни средства, задвижвани от батерии, отбеляза понижение между юли и септември 2019 г., намалявайки с 15,7% за електрически превозни средства с акумулатори и 27,3% за плъгинхибридите с минус 20 процента. Причината за това е обективна - в началото на третото тримесечие правителството в Пекин спря субсидиите за купувачите на този тип автомобили.
За разлика от Китай, продажбите на чисто електрическите автомобили са нараснали средно с около 100 процента на първите 5 европейски пазара на Германия, Франция, Обединеното кралство, Италия и Испания, както и на водещите пазари на Норвегия и Холандия.
В САЩ обаче също има спад на акумулаторните електрически превозни средства от минус 15,5 процента. Според анализаторите причината е явната липса на предлагане на правилния пазарен продукт – e-SUV-та и е-пикапи.
Интерес представлява и ситуацията в Южна Корея, един от пионерите в развитието на превозни средства с електрическо задвижване. Там пазарът на автомобили с акумулаторни батерии тъпче на място, тъй като превозните средства все още не са наложили правилно и чистият електромобил все още е нишов продукт в Южна Корея.