В продължение на скорошното съобщение на Hertz Global Holdings, Hertz - Autotechnica Ltd., филиал на Autohellas, информира за следното:
Hertz Global Holdings обяви, че след като е била значително засегната от последиците от пандемията и ограниченията за мобилност, наложени през последните три месеца, е подала искане за защита от фалит съгласно глава 11 на 22/05/2020, както за компанията-майка в САЩ, така и за нейните дъщерни дружества в Канада.
Въз основа на официалните съобщения на Hertz Global Holdings, по време на периода на преструктуриране на компанията, нейната глобална мрежа ще остане напълно функционираща и за трите марки, които притежава Hertz (Hertz, Thrifty, Dollar и Firefly), без допълнителни последствия върху резервациите или програмите за лоялност на марката.
Autohellas, която притежава франчайз правата на марката Hertz в Гърция и в 7 държави на Балканите, включително в България (Autotechnica Ltd.), няма никакви отношения на дялово участие или кредитни/заемни отношения с Hertz Global Holdings. Следователно Autohellas не е пряко засегната от това развитие на събитията.
При условие, че процесът на преструктуриране на дълга чрез глава 11 на Hertz Global е завършен успешно, нашата оценка е, че компанията ще може да управлява глобалната си мрежа още по-ефективно.
Краткосрочните наеми (основната област на дейност на Hertz Global) представляват 16% от консолидирания приход на групата на Autohellas, докато 84% от груповите консолидирани приходи произтичат от дългосрочни наеми, продажби на употребявани автомобили и авто търговия. Също така, капиталът на Autohellas към 31.12.2019 г. достигна 294 милиона евро, което позволява най-ниското съотношение на дълг към собствен капитал сред всички RAC или оперативни лизингови компании в Европа.
*Източник: Hertz - Autotechnica Ltd
ххх
Бележка на редакцията:
Американската компания фалира след повече от сто години успешна работа, а причината е често срещана днес - спад в търсенето поради пандемията на коронавирус. Заслужава да се отбележи, че Hertz успя да се бори дълго, но не можа да устои на Covid-19 в Северна Америка. Финансовите им неприятности там доведоха до срива.
Сега централният офис на компанията е подал молба за реорганизация в окръжния съд в Делауеър. Самата компания нарече ситуацията „внезапен и драматичен“ спад в търсенето на услуги за наемане на автомобили. В резултат приходите на компанията рязко спаднаха, което в крайна сметка доведе до загуби от 17 милиарда долара. По време на изпитанието компанията ще продължи да обслужва клиенти и Hertz все още има милиард долара за това.
Hertz Global Holdings и няколко нейни дъщерни дружества в САЩ и Канада подадоха искане за фалит в условията на защита, подобно това на GM и FCA преди 10-на години. Подаденото искане за несъстоятелност не включва операциите на компанията в Европа, Австралия и Нова Зеландия. Опитвайки се да избегне неприятната стъпка, през пролетта на тази година компанията продаде част от своя флот автомобили, след което уволни около 20 хиляди служителя.