Производителите на превозни средства трябва да постигнат по-нататъшното развитие на електронните си системи. Това твърдят от консултантската компания Roland Berger. Като се има предвид краткия живот на най-новите технологии и бързите цифрови промени, ако производителите на оригинално оборудване (OEM производители) не полагат достатъчно усилия могат да бъдат забавени на ИТ магистралата.
Това би довело до проблеми с качеството и закъснения в доставките. Сътрудничеството с партньори също показва възможности за загуби от синхронизацията. Отговорностите за интеграцията често не биват дефинирани и синхронизирани преди поръчките, а след това остава малко свобода за маневри. Основите на навременната индустриализация налагат нещата да се определят преди да се направят поръчките, според експертите.
Водещите производители създават "контролен съвет" в началото на разработката от доставчиците. Този съвет дефинира и присвоява съдържание на редица интеграционни събития на ниво система или превозно средство. Преди началото на разработката на софтуер способността за контрол е висока и процесът може да се управлява активно. Без правилното планиране, единствените мерки, които са възможни в по-късен момент, са само „реактивни“ и догонващи.
Снабдяването и инженеринга играят ключова роля при избора на доставчици на софтуер. Въпреки това, OEM производителите обикновено се съсредоточават твърде много върху първоначалните разходи за разработка. Ценовият натиск по време на преговорите не би бил стимул за доставчиците да подкрепят проекта с максималното си ноу-хау.