ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!

like0 unlike0
Auto-Press 25 Feb 2020 Новини
32
0

Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!

Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!
/add_images/news/022020/s_1582617602_700.jpg
  1. Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!
  2. Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!
  3. Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!
  4. Porsche Cayman GTS 4.0 - обратно към бъдещето!

Специално за auto-press.net от Рудолф Бьогел, Global Press, Гросгерау, Германия

Двигателят боксер, атмосферно пълнене, ръчни предавки - това е култовата спортна кола a la Porsche. Сега на линия е новият модел 718 GTS 4.0 - отново с шест цилиндъра и “остър” както никога досега - това е нашето заключение след две готини обиколки както на състезателната писта, така и сред природата.

Но сега братно към бъдещето. Общността на Porsche беше наистина обезпокоена, когато Boxster и Cayman извадиха два цилиндъра и инсталираха турбокомпресори. Истинска крачка назад от благодатта, фен общноста смазана. Явно толкова силно и дълготрайно, че след дългогодишната представа за истинското Porsche. Сега, обаче в допълнение към базовия четирицилиндров, чистите почитатели на марката вече могат да поръчат и 4,0-литров, атмосферен боксер двигател с шест цилиндъра.

Той е развитн от двигателя, вече “изстрелвал” 718 Spyder и Cayman GT4. При моделите GTS той предлага 400 к.с. на пътя и максимален въртящ момент от 420 Нм. Пълната мощност се достига при 7000 оборота, максималният въртящ момент между 5000 и 6500/мин. Това са стойности, които имат значение за култа към Porsche - високо-оборотни двигатели с атмосферно пълнене, линейни и безкомпромисни по отношение на развитието на мощността. Това означава, че Cayman и Boxster GTS ускоряват от 0 до 100 за 4,5 секунди, с 0,4 секунди по-бързо от моделите S и само с 0,1 секунди по-бавно от по-високо поставения в гамата 718 Spyder.

Спортният автомобил със среден двигател със свежо шестстепенно ръчно управление (трансмисията с двоен съединител идва в края на годината) се представя на пътя с лекота. Спортен, но удобен като GTS модел на Porsche, предлаган от своето изобретяване през 1963 година. За разлика от предшествениците си, прадядото на сегашния модел - 904 Carrera GTS, трябваше да бъде подходящ за пътуване на дълги разстояния.

Няма въпрос за това и с правнуците. Двете места наистина са удобни, толкова добри, колкото са и по предназначение. Porsche използва класически елементи като аналоговите оборотомер и скоростомер за инструментите но между тях е разположен малък, 7-инчов сензорен дисплей. Трябва да се прицелите много точно с пръста, за да уцелите правилната иконка.

На купувача на 718 са достъпни две шасита. PASM с адаптивна амортисьорна система и спускане от 20 милиметра като стандарт, а ако искате да ви е по-удобно, вземете варианта с десет милиметра. Опитахме и двете алтернативи на пистата Estoril. И предвид пистата изборът беше по-”острата” версия, която е малко по-ясна и по-динамична там.

Стандартната версия включва Sport Chrono Package с директно задвижване от волана, което може да се използва за извикване на различните режими на шофиране от Normal до Sport Plus, както и Porsche Torque Vectoring (PTV) с механично заключване на задния мост. Истинско техническо лакомство, на което може да се насладите чудесно из завоите на Есторил.

Избърсваме пъргаво, рязко и бръснещо по 4,35-километровото трасе на пистата, а PTV осигурява допълнително сцепление при ускоряване след завоите. Кормилната уредба идва от Porsche 911 Turbo. Работи с десет процента по-директно, отколкото в предишните модели и прави управлението почти детска игра дори в задължаващи комбинации завои от ляво-на дясно като ганчото (куката).

Всичко това е подчертано от спортната изпускателна система, която почти не е загубила нито една от своите характеристики, въпреки филтъра за частици Otto. Както и при 718 Spyder, двете задни тръби са мигрирали навън. Те са черни, като много други детайли, които характеризират моделите на GTS. Задната долна част, например, 20-цоловите леки джанти в копринено черно, както и устните на спойлера, предните и задните фарове, също са в тъмно.

Новият модел ще струва 82 000 евро в Германия, кабриолетът е с 2000 евро по-скъп. Това оставя разстоянието до моделите S на впечатляващите 14 000 евро. Но това не е толкова важно, защото превозните средства от серията GTS са богато оборудвани. И всеки, който познава ценовите листи на Porsche, знае колко бързо можете да достигнете главозамайващи височини.

Нашето заключение: GTS моделите 4.0 са задължителни за приятелите на чистото и оригинално Porsche усещане. Предаването, звукът, двигателят и управлението напомнят времето, когато 911 не е бил толкова голям, тежък и мощен, колкото днес.

Технически данни Porsche Cayman GTS 4.0:

- Ходов обем: 3995 cc

- Мощност: 400 к.с. при 7000/ мин

- Въртящ момент: 420 Нм от 5000 - 6 500/ мин

- Дължина / ширина / височина: 4,41 / 1,80 / 1,28 м

- Празно тегло / товар: 1405 / 295 кг

- багажник: 150 + 120 л

- 0 - 100 км/ч: 4,5 с

- 0 - 200 км/ч: 14,1 с

- Макс. скорост: 293 км/ч

- Стандартна консумация: 10.8 л

- CO2 емисии: 246 г/км

- Цена в Германия: от 81 926 евро

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: