Точно преди 100 години, в средата на септември 1920 г., е произведен първият лек автомобил на известната по-късно марка Lincoln. Всичко започна с факта, че през 1917 г. известният Хенри Лийланд, основателят на марката Cadillac, напуска концерна General Motors, след като се скарва с ръководството му. На 29 август 1917 г. основава нова компания, която кръщава на любимия си президент на САЩ Ейбрахам Линкълн.
Но започна да произвежда не автомобили, а двигатели за военни самолети по държавна поръчка. След края на Първата световна война търсенето им спада, но остава компания, перфектно оборудвана за сметка на хазната и 6000 опитни служители. Лийланд решава да се върна към производството на автомобили, което добре познава.
Първият модел на марката, Lincoln L-серия, е сглобен на 16 септември 1920 година. Има V8 двигател с L-образна цилиндрова глава. Работният обем е 5864 куб.см, мощноста 81 к.с., скоростите са три. Колата се получава отлична като качество, но остаряла на външен вид и страшно скъпа, което не й помага да постигне търговски успех.
Нещата се променят през 1922 г., когато Хенри Форд купи компанията и нещата тръгват добре. Хенри Лийланд отново се оказва без работа, напуска компанията и тя се оглавява от сина на Хенри Форд - Едсел. Той набляга много на дизайна на автомобилите и привлича отв Бъфало Херман Брум, за да разработи нова линия от каросерии. Между другото Брум работи с компанията до 1941 година.
При модела от 1923 г. двигателят остава същият, но междуосието се увеличава от 3302 на 3454 мм. Появяват се редица нови каросерии, включително на 7-местна лимузина и 2-местен роудстър. Продажбите нарастват с 45% до 7875 броя. През 1925 г. двигателят получава алуминиеви бутала и мощността му е увеличена до 90 к.с.
Още през 20-те години на миналия век 30-ият президент на Съединените щати Калвин Кулидж е ползвал кола на Lincoln. Интересно е също така, че автомобилите от тази марка са били любими на гангстерите и полицията. За служителите на закона е разработена специална версия с редките за времето си спирачки на четирите колела. Моделът от серията L се произвежда до 1930 година.