Преди 35 години Opel Ascona 1.8i беше оглави технически контрола на замърсяването на въздуха и блесна като първата немска кола с каталитичен конвертор, разработен за Европа. Преди това бяха инсталирани само модифицирани катализатори от САЩ на GM.
Малко след това Opel оборудва с катализатори цялата си моделна гама - от Corsa, Kadett и Ascona до Rekord, Monza и Senator. Opel стана и първата европейска марка, предлагаща трипътни каталитични конвертори като стандартно оборудване.
В сравнение с този на конвенционален автомобил, дизайнът на превозно средство с катализатор изисква много промени. Например заради това че преобразувателят излъчва много топлина, когато достигне работната си температура от 600 градуса по Целзий. Следователно чувствителните към топлината компоненти и купето трябва да бъдат защитени с топлинни екрани.
По това време Opel предлага не само превозни средства с фабрично инсталиран трипосочен каталитичен конвертор, но и комплект за преоборудване за по-стари автомобили. Производителят на автомобили не искаше да се задоволи само с разработването на иновативни технологии - марката на светкавицата наложи и нова позиция в обществените отношения. Компанията предлагаше на клиентите още и възможност активно да научат и разберат всичко за катализаторите и модернизациите.
Днес, 35 години след въвеждането на трипътния каталитичен преобразувател в Ascona 1.8i, Opel все още е с няколко крачки напред по отношение на екологията. След Grandland X като плъгин хибрид и батерийния, напълно електрически Opel Corsa-e, базираната в Рюселхайм компания наскоро пусна и новата Mokka-е, а при вановете Vivaro-e и Zafira-e Life - всички с чисто електрическо задвижване.