Марката Maserati е в състояние на сериозна
технологична промяна. Италианският
производител на спортни автомобили дори
в нея може да погледне назад към една
известна традиция. С новия супер спортен
автомобил MC20 марката все още се придържа
към своите исторически ценности, но в
същото време се насочва и към бъдещето.
Елегантният дизайн на болида се постига чрез фина координация на редица противоположности: смесица от майсторство и високи технологии, елегантност и производителност, състезателен дух и удоволствие от шофирането.
MC20, проектиран от Maserati Centro Stile в Торино, е разработен и конструиран в дома на Maserati в Модена и също ще се произвежда там. Оформя се в модерната лаборатория за иновации на Maserati и лабораторията за двигатели на Maserati. В бъдеще всички нови модели на Maserati ще се възползват от новите технологии.
В лабораторията на Maserati цифровите процеси подпомагат разработването на продукти, като използват изключителната формула с “използването на интегриран подход за определяне на приоритетите на човешкия фактор от самото начало“, казват от Maserati. Този фокус се постига в света на виртуалната симулация с изключителен хардуерно-софтуерен микс. Всъщност повече от 90 процента от динамиката на автомобила на MC20 са разработени с помощта на виртуални модели.
След представянето на Ghibli Hybrid през юли, представянето на колекцията Trofeo през август и новия супер спортен автомобил MC20, Maserati сега обявява по-нататъшните си планове за бъдещето - стратегията за електрификация Folgore и новият всъдеход Grecale вече се разработват в лабораториите.
Folgore - италиански за мълния - е името на стратегията за електрификация в стил Maserati. Тя запалва пламъка на нова енергия, която трябва да пренесе тризъбеца в бъдещето.
Новият Maserati GranTurismo и новият GranCabrio ще бъдат първите автомобили на марката, използващи изцяло електрически решения. Те са разработени в Модена и произведени в Торино. Ще има и напълно електрическа версия на MC20, която ще се произвежда в завода на Maserati в Модена.
Първата стъпка към електрифицирането на моделната гама бе Ghibli Hybrid, който стартира през юни 2020 г. Предизвикателството за Maserati беше да навлезе в света на електрификацията, без да пренебрегва основната философия и ценности на марката. Резултатът е внедряването на възможно най-добрия хибрид. Maserati избра решение, което има за цел предимно подобряване на производителността, икономия на гориво и намаляване на емисиите.
Бъдещият SUV на Maserati отново ще носи името на вятъра - на силния североизточен вятър на Средиземно море Grecale. Maserati има дълга традиция да назовава автомобилите на най-известните ветрове - просто помислете за легендарния "Mistral" от 1963 г. Едно е ясно - в Модена традицията и модерността и до днес вървят ръка за ръка.