Изследователи от американския
университет в Пенсилвания са
разработили литиево-йонна батерия, която
може да се презареди в рамките на десет
минути, а също така може да се похвали с
голям капацитет. Това може би е решение
за един от основните проблеми, спъващи
засега пробива на електромобилността.
Докато конвенционалният автомобил може да бъде напълнен с гориво за само няколко минути, зареждането на електрическите превозни средства отнема от половин до 8-10 часа, дори и на съвременните станции за бързо зареждане.
Конвенционалните батерии не могат да се зареждат толкова бързо, тъй като развиват изключително високи температури, което може да доведе до пожар.
Изследователската група, ръководена от експерта Чао-Ян Ванг, сега е намерила начин за справяне с този проблем. Те са покрили графитния анод на акумулатора с тънък никелов филм, който не позволява литиевите йони да се утаят върху него. Това обикновено се случва по време на бързо зареждане и често води до късо съединение. Според екипа новата батерия вече е преживяла 1700 цикъла на това бързо зареждане без повреди и проблеми.