Подходите към въпроса са диаметрално различни - някои искат да спестят гориво с по-високо налягане в гумите, други искат да увеличат сцеплението с по-малко налягане и по този начин да намалят спирачния път. И двата метода обаче имат явни недостатъци според експертите.
За да се намери правилният отговор на тази дилема експертната организация Dekra, в сътрудничество с Държавния университет за сътрудничество в Баден-Вюртемберг, изпробва поведението на спирачките и шофирането с различно налягане на гумите върху сухи пътища.
"Няколкостотин спирачни операции показаха, че колкото по-ниско е налягането в гумата, толкова по-кратък е спирачният път. Но това е само едната страна на монетата" - подчертава експертът по гумите Кристиан Кох.
Защото карането на слалом показва, че точността на волана намалява забележимо с по-ниското налягане в гумите. В допълнение към това се отбелязва и по-тромава реакция на командите за управление. Променя се и поведението на гумата на мокро – в такива условия по-високото налягане води до най-късите спирачни разстояния.
Ясната препоръка към собственика и водача на превозното средствоот страна на експертите е - „Използвайте налягането, което производителят на автомобила и производителят на гумите определят заедно за съответното състояние на натоварване на превозното средство. Тези изисквания обикновено са посочени на стикер в капака на резервоара за гориво или на колонката B на покрива в зоната на шофьорската врата.”
В същото време в живота с автомобила човек може да изпадне в различни ситуации и промяната на налягането в гумите може доста да помогне - например при каране на пясък то е добре да се намали, а на киша и локви да се вдигне. Тази преценка трябва да е лична на шофьора и добре обоснована.