Очевиден е прякорът "Мистър Втори" на Toyota MR2. Японският двуместен спортен автомобил със средно разположен двигател успя през декадите на съществуването си да постигна култов статус. Още когато това клиновидно спортно купе с четирицилиндров 16-клапанов двигател беше представено на автомобилното изложение в Токио през 1983 г. като прототип почти готов за серийно производство, то предизвика малка сензация.
Със средно разположения си двигател, класическото задвижване на задните колела и с подвижни половинки на покрива, лекият забавен модел се различава от конвенционалните японски спортни автомобили и се появява когато почти са застрашени от изчезване достъпните двуместни спортни модели. Toyota MR2 отпразнува своя международен старт на продажбите през юни 1984 г.
Това е началото на кариера в света на бестселърите от световен мащаб, която поражда три поколения на компактния спортен модел, защото Toyota MR2, правена до 2007 г., съчетава таланта на евтин ускорител на адреналин с ежедневната пригодност и здравината на японската технология за широкомащабно производство. Той печели световната общност на феновете на спортни автомобилис с лекотата си от 977 килограма и предлаганата мощност от 91 кВт/124 к.с. на двигателя си от серия W10.
Абревиатурата MR2 всъщност е кратка форма на „Midship Runabout 2-seater“ (малък двуместен спортен автомобил със среден двигател), но също и „среден двигател, задно задвижване, 2-местен“. Предимство в дизайна на спортните автомобили със среден двигател са двете отделни багажни пространства отпред и отзад, където има място за всичко, което е от съществено значение при по-дълги пътувания.
MR2 показва издръжливостта на бегач на дълги разстояния от самото си начало. Известния като иновативен за времето си четирицилиндров двигател 4A-GE, който е изпитан и в ралита, предлага между другото регулиран трипосочен каталитичен конвертор от 1986 г. нататък. MR2 спринтира от нула до 100 км/ч за 8,1 секунди - забележително ускорение по това време.