ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

„Мистър две“ - култовата Toyota MR2

like0 unlike0
Auto-Press 31 Mar 2020 Новини
460
0

„Мистър две“ - култовата Toyota MR2

„Мистър две“ - култовата Toyota MR2
/add_images/news/032020/s_1585641604_175.jpg
  1. „Мистър две“ - култовата Toyota MR2

Очевиден е прякорът "Мистър Втори" на Toyota MR2. Японският двуместен спортен автомобил със средно разположен двигател успя през декадите на съществуването си да постигна култов статус. Още когато това клиновидно спортно купе с четирицилиндров 16-клапанов двигател беше представено на автомобилното изложение в Токио през 1983 г. като прототип почти готов за серийно производство, то предизвика малка сензация.

Със средно разположения си двигател, класическото задвижване на задните колела и с подвижни половинки на покрива, лекият забавен модел се различава от конвенционалните японски спортни автомобили и се появява когато почти са застрашени от изчезване достъпните двуместни спортни модели. Toyota MR2 отпразнува своя международен старт на продажбите през юни 1984 г.

Това е началото на кариера в света на бестселърите от световен мащаб, която поражда три поколения на компактния спортен модел, защото Toyota MR2, правена до 2007 г., съчетава таланта на евтин ускорител на адреналин с ежедневната пригодност и здравината на японската технология за широкомащабно производство. Той печели световната общност на феновете на спортни автомобилис с лекотата си от 977 килограма и предлаганата мощност от 91 кВт/124 к.с. на двигателя си от серия W10.

Абревиатурата MR2 всъщност е кратка форма на „Midship Runabout 2-seater“ (малък двуместен спортен автомобил със среден двигател), но също и „среден двигател, задно задвижване, 2-местен“. Предимство в дизайна на спортните автомобили със среден двигател са двете отделни багажни пространства отпред и отзад, където има място за всичко, което е от съществено значение при по-дълги пътувания.

MR2 показва издръжливостта на бегач на дълги разстояния от самото си начало. Известния като иновативен за времето си четирицилиндров двигател 4A-GE, който е изпитан и в ралита, предлага между другото регулиран трипосочен каталитичен конвертор от 1986 г. нататък. MR2 спринтира от нула до 100 км/ч за 8,1 секунди - забележително ускорение по това време.

Всесезонните гуми са с все по-добри показатели

Подобни

Зарядна станция на всички бензиностанции в Германия

Зарядна станция на всички бензиностанции в Германия

Германското правителство ще задължи всички бензиностанции на територията на страната да инсталират зарядни станции за...

Заводът на Volvo Cars в Чънду, Западен Китай, се захранва от 100% възобновяема електроенергия

Заводът на Volvo Cars в Чънду, Западен Китай, се захранва от 100% възобновяема електроенергия

Употребата на възобновяеми източници на енергия ще намали емисиите на CO2 с над 11 000 тона годишно Производственият завод на...

Западна Европа със спад от 57% през май

Западна Европа със спад от 57% през май

Данните на статистическата агенция LMC Automotive сочат, че регистрациите на нови автомобили в Западна Европа през изминалия месец...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: