Въпреки че според института Робърт Кох броят на заразените с Covid-19 хора в Германия се е увеличил от 198 963 в средата на юли до средата на август на 232 864, родителите са отворени за завръщане на децата в училищата. Поради кризата обаче, много родители се дистанцират от местния обществен транспорт.
Това показват резултатите от проучване на heycar, платформата за употребявани превозни средства с гаранция, сред родители на деца в училищна възраст. 95 процента от анкетираните са за връщането на децата и младежите в училище. По време на пандемията обаче анкетираните не са сигурни относно пътят им до него - 43 процента се притесняват дали детето им е заразено през това време, а 49 процента сега ще карат детето си на училище по-често. И с добра причина - 84 процента от анкетираните се чувстват по-сигурни от инфекцията в колата.
Младите родители са повече загрижени - 50 процента от 24 до 39 годишните казват, че се притесняват от възможна инфекция на детето по пътя към училище. „Разбира се, разбираемо е, че в момента много родители не са сигурни как най-добре да продължат нататък“ - казва Николас Кьон, главен клиент и маркетинг директор (CCMO) от heycar Германия - “Изборът на подходящото транспортно средство става още по-актуален през това време. Особено сега, когато броят на инфекциите нараства непрекъснато през лятната ваканция, това в никакъв случай не е изненадващо.”
Поради настоящия процент на инфекция собственият автомобил се използва повече. Колата вече се разглежда като подслон за семействата - особено по пътя към училище. Това се потвърждава и от настоящото проучване с изявлението - „В колата не се чувствам толкова изложен на риск от инфекция за себе си и семейството си“. С това напълно са съгласни 55 процента от анкетираните и частично още 29 процента от анкетираните.
В момента много родители обмислят да си купят кола, съобщава Heycar. 60 процента от всички респонденти планират да си купят ново превозно средство през следващите дванадесет месеца - и това наистина може да се изплати в безопасност за фамилията заради условията с пандемията в момента.
"Сега разглеждането на офертите определено може да си струва. Много дилъри и онлайн платформи като heycar предлагат на своите клиенти съответно атрактивни оферти" - казва Кьон - “Освен това намаляването на ДДС в Германия заради кризата има положителен ефект върху покупната цена.”