Каравантуризмът нараства и от страна на икономическото му значение в Германия. Почиващите с кемпери, каравани или палатки са генерирали почти 15 милиарда евро продажби през миналата година, което е с 18 процента повече от резултатата от преди три години.
Основният двигател на това развитие е туризъмът. Поради това Асоциацията на караванистите и Германската асоциация по туризъм призовават за допълнително подобряване на рамковите условия, за да се използва напълно този потенциал. Най-големият проблем в момента във Федерланата република е липсата на места за в къмпингите.
Почти 1,3 милиона превозни средства за отдих (700 000 каравани и 590 000 кемпери) вече са официално регистрирани в Германия - и тенденцията бързо се увеличава. Около 110 000 превозни средства са новорегистрирани като леки автомобили, но се използват и за туристически цели чрез преустройства и разширения. Около 230 000 други превозни средства са били в постоянна употреба в къмпингите. Това прави общо над 1,6 милиона автомобила.
Според данните, събрани от Германския икономически институт за туризъм към университета в Мюнхен (dwif) през 2019 г., от туристи при пътуване са реализирани над 138 милиона нощувки и еднодневни екскурзии.
Като цяло, според проучването, 4200 къмпинга в Германия предлагат капацитет за 67 230 кемпера - с 8,4% повече от преди три години. Броят на нощувките се е увеличил с 19,5 процента през същия период и в резултат на това се е увеличил коефициентът на заетост.
„Ако и развитието в тези две посоки продължи през следващите години - което може да се предположи - ще срещнем сериозен проблем“ - казва Даниел Онговинарсо, управляващ директор на Асоциацията на караванинг индустрията (CIVD) - “Следователно е нужно да водим конструктивен диалог с политиците, за да премахнем пречките, особено процедурите за одобрение, които са твърде дълги. Проучването показва какви икономически възможности предлага създаването на нови места за къмпиране.”