Ако искате да зареждате електромобила си удобно у дома, най-доброто нещо, което трябва да направите, е да си вземете зарядна кутия за стена. Това звучи примамливо, но за да няма изненада у дома, трябва да се имат предвид някои основни неща.
На първо място любителите на почина “Направи си сам” не трябва и да припарват до инсталирането подобна кутия. Законодателството предписва инсталирането й от специалисти. Дори ако искате да зареждате колата си само от силов контакт тип Шуко, преди това трябва да се извърши специализирана проверка дали окабеляването на къщата изобщо може да издържи това натоварване.
Почти всички стенни кутии за частна употреба са проектирани за променлив ток. Решаващо за работата на станцията за зареждане е колко фази има елсистемата на къщата и кои със сила на тока 16 или 32 ампера са свързани към кутията на стената. По-силните стенни кутии използват и трите фази с 32 ампера, което съответства на мощност на зареждане 22 кВт. При по-слаби трифазни кутии за стена с 16 ампера, се получава половината мощност на зареждане (11 kW). Експертите подчертават, че 11 кВт кутии обикновено са достатъчни за домашна употреба.
Ако искате да зареждате бързо, имате нужда от електрически автомобил, който също може да се зарежда бързо. Много електрически автомобили обаче изобщо не поддържат трифазно зареждане. AC връзки с по-малко от 11 кВт мощност означават, че автомобилът не поддържа трифазно зареждане. Само кутия с 22 кВт би постигнала максимално възможните 7,4 кВт. Автомобил с батерия 50 кВтч би зареждал седем часа със сила на зареждане 7,4 кВт, а над 13 часа - с 3,7 кВт.
В много жилищни райони местните линии не са проектирани така, че да позволяват на няколко собственици на жилища да зареждат колите си едновременно. Следователно кутиите с мощност над 11 кВт трябва да бъдат одобрени от мрежовия оператор. Между 3,7 и 11 кВт трябва да се обяви пред него инсталирането на зарядна точка.
По-простите кутии за стена започват на цена от около 500 евро, тези от 22 кВт с броячи, RFID и всички системи за защита са между 1000 и 1500 евро. Към това се добавя инсталацията, за която често се начислява една и съща сума. Предвид тези високи разходи, за да изпулсират купувачите си някои производители предлагат безвъзмездно зарядни средства.