ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

История на хладната кола

like0 unlike0
Auto-Press 29 Jun 2020 Новини
41
0
История на хладната кола

Дори и най-красивото лято може да бъде трудно за шофьорите. Причината естествено е прекалената топлина в автомобила. Производителите преследват нови методи за охлаждане от много десетилетия. Началото е с триъгълното прозорче. По-нататък се намесва в играта хладилникът, а днес Seat, испанския филиал на VW Group, разкрива историята на хладния автомобил.

Още през 40-те години съществува ранна форма на контрол на климата, която американският Willis Haviland патентова. С цена от 300 долара обаче той остава трудно достъпен за много от шофьорите по онова време.

Затова повечето хора избират най-простото решение - да отварят прозорците. Двата триъгълни прозореца на Seat 1400 стават истинска новост през 1953 г. Тяхната специалната геометрия в отворено положение създава постоянен въздушен поток, който главно се плъзга по ръцете на водача и предния пътник.

Пробивът в климатизацията е от Nash-Kelvinator, който е първият производител, специализиран в климатизацията и поради голямата привлекателност на идеята агрегати на няколко производители на автомобили. През 1973 г. Seat 132 е първият модел от производителя, който предлага на клиентите опцията за фабрично инсталирана климатична инсталация.

Seat Ibiza от 1993 г. се доставя с много модерна за времето си климатична система. Все още обаче не е било възможно да се зададе точна температура. Вместо това, охлаждащият ефект зависи от силата на вътрешния вентилатор, която може да бъде регулирана индивидуално от водача. Климатичната система също така осигурява циркулация на сух въздух вътре в автомобила - като по този начин предотвратява запотяване на предното стъкло.

След това в играта влиза автоматичната климатизация - “Климатроникът на новия Seat Leon позволява индивидуалната настройка на личната комфортна температура не само за водача, но и за предния пътник и пътниците в задната част на автомобила“, казва Ева Вилар, която разработва климатични системи в Seat - "Между другото, препоръчваме подържане на температура от 22 градуса по Целзий."

За да поддържа температурата вътре в автомобила постоянна и независима от външната температура, системата работи с няколко датчика. Фактори като външна и вътрешна температура, слънчева светлина, налягане на въздуха и влажност се вземат предвид. С хибридните модели на Leon е възможно дори да управлявате Climatronic от разстояние, така че вътре в купето автомобилът ви да е на оптималната температура, когато влизате.

Автономно шофиране и капаните на технологията Предварителната синхронизация и оглед на поръчките е от ключова роля

Подобни

GROUPE RENAULT И GOOGLE CLOUD СИ ПАРТНИРАТ В ПОЛЗА НА ИНДУСТРИЯ 4.0

GROUPE RENAULT И GOOGLE CLOUD СИ ПАРТНИРАТ В ПОЛЗА НА ИНДУСТРИЯ 4.0

• Groupe Renault си партнира с Google Cloud, за да ускори дигитализацията на производствените си мощности и веригата на...

За по-чист въздух в градовете – Ford въвежда автоматичен електрически режим на електрифицираните си модели Custom

За по-чист въздух в градовете – Ford въвежда автоматичен електрически режим на електрифицираните си модели Custom

Технология за „нулеви“ географски зони автоматично превключва лекотоварните и пътническите автомобили Custom на Ford в електрически...

Новата стажантска кола на SKODA се казва SLAVIA

Новата стажантска кола на SKODA се казва SLAVIA

SKODA обяви, че седмата специално разработена от стажанти в компанията кола- открита версия на актуалната SCALA, ще се нарича...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: