ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

История на хладната кола

like0 unlike0
Auto-Press 29 Jun 2020 Новини
54
0
История на хладната кола

Дори и най-красивото лято може да бъде трудно за шофьорите. Причината естествено е прекалената топлина в автомобила. Производителите преследват нови методи за охлаждане от много десетилетия. Началото е с триъгълното прозорче. По-нататък се намесва в играта хладилникът, а днес Seat, испанския филиал на VW Group, разкрива историята на хладния автомобил.

Още през 40-те години съществува ранна форма на контрол на климата, която американският Willis Haviland патентова. С цена от 300 долара обаче той остава трудно достъпен за много от шофьорите по онова време.

Затова повечето хора избират най-простото решение - да отварят прозорците. Двата триъгълни прозореца на Seat 1400 стават истинска новост през 1953 г. Тяхната специалната геометрия в отворено положение създава постоянен въздушен поток, който главно се плъзга по ръцете на водача и предния пътник.

Пробивът в климатизацията е от Nash-Kelvinator, който е първият производител, специализиран в климатизацията и поради голямата привлекателност на идеята агрегати на няколко производители на автомобили. През 1973 г. Seat 132 е първият модел от производителя, който предлага на клиентите опцията за фабрично инсталирана климатична инсталация.

Seat Ibiza от 1993 г. се доставя с много модерна за времето си климатична система. Все още обаче не е било възможно да се зададе точна температура. Вместо това, охлаждащият ефект зависи от силата на вътрешния вентилатор, която може да бъде регулирана индивидуално от водача. Климатичната система също така осигурява циркулация на сух въздух вътре в автомобила - като по този начин предотвратява запотяване на предното стъкло.

След това в играта влиза автоматичната климатизация - “Климатроникът на новия Seat Leon позволява индивидуалната настройка на личната комфортна температура не само за водача, но и за предния пътник и пътниците в задната част на автомобила“, казва Ева Вилар, която разработва климатични системи в Seat - "Между другото, препоръчваме подържане на температура от 22 градуса по Целзий."

За да поддържа температурата вътре в автомобила постоянна и независима от външната температура, системата работи с няколко датчика. Фактори като външна и вътрешна температура, слънчева светлина, налягане на въздуха и влажност се вземат предвид. С хибридните модели на Leon е възможно дори да управлявате Climatronic от разстояние, така че вътре в купето автомобилът ви да е на оптималната температура, когато влизате.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: