Най-накрая се случи! В България беше проведено официално състезание на сняг – каквото не беше правено от около 20 години насам. Рали спринтът до Самоков зарадва както пилотите, така и публиката. Най-щастлив от всички e Игнат Исаев, който доминираше в цялото състезание. Пилотът на Mitsubishi Lancer Evo IX използваше тесни гуми с шипове и успя да се наложи над Румен Дунев и Калин Бенчев (и двамата със Subaru Impreza).
До последния момент повечето от пилотите не очакваха да карат на сняг, което повлия и на избора им на гуми. А този път прогнозата за времето позна. В неделната утрин на стария ас Николай Златков (Subaru Impreza) се падна най-тежката задача – да проправи „пъртина“ по отсечката, която е позната и като шейкдаун на рали „България“. Пред autobild.bg Златков заяви, че първоначално е използвал обикновени дебели гуми с шипове, а за вторите минавания по отсечката е изпратил по спешност момчетата от отбора да донесат комплект по-тънки и с по-широк грайфер от София.
Ники завърши четвърти, но както третият Калин Бенчев сподели: „Нямаше да бъда на подиума, ако Ники не беше спазил обещанието си да даде на навигатора си (бел.ред. Петко Манолов) да кара в две от минаванията“.
Изключително щастлив след финала беше Румен Дунев, за когото първият рали спринт у нас е официално завръщане по трасетата, след като през миналата година беше принуден да почива заради отнет лиценз. Дунев каза, че се е забавлявал истински в откритата надпревара, и подкани всички млади момчета да изкарват дори тренировъчните си автомобили по трасетата, ако не разполагат с други, и да участват в надпреварите. Самият Румен също се включи с автомобил, който използва като тренировъчен.
Иначе разнообразието от гуми при различните отбори беше огромно: водачите използваха предимно комплекти с шипове, други заложиха на стандартни зимни гуми, а при участниците с по-ограничен бюджет се срещаха дори "нарязани" сликове. Надпреварата до Самоков е безспорен успех на БФАС, който беше оценен и от състезателите, и от зрителите.