• Новото Santa Fe предлага индивидуални офроуд настройки: за сняг, пясък и кал
• Интегрирано управление за въртящия момент на двигателя, геометрията за смяна на предавките, електронния контрол на стабилността и разпределение на въртящия момент на HTRAC системата за задвижване на всички колела, за да се оптимизира шофирането на различни терени
• Функцията ще допълва съществуващите режими на шофиране на Santa Fe - Smart, Eco, Comfort и Sport
• Освен Santa Fe - първият модел на Hyundai в Европа, който ще предлага Terrain Mode Selector, технологията ще бъде интегрирана и в останалите SUV модели от гамата на Hyundai
Hyundai разкрива повече информация за новите офроуд възможности на Santa Fe. Новият модел е първият всъдеход на Hyundai в Европа, оборудван с новите режими на работа на HTRAC системата за задвижване на всички колела. Функцията ще позволи на шофьорите да оптимизират пътното поведение на автомобила в най-различни условия на пътя, включително пясък, сняг и кал, само с едно завъртане на селектора. Допълвайки сегашните възможности на HTRAC системата, новият Terrain Mode Selector предоставя още по-приятно изживяване при шофиране, дори и на труден терен. HTRAC, което е комбинация от думите „Hyundai“ и „Traction“ (сцепление), автоматично разпределя въртящия момент между предния и задния мост в зависимост от избрания режим на работа. По този начин системата ще гарантира на новия SUV по-добро от когато и да било представяне при движение по различни терени с ниско сцепление.
„В Hyundai постоянно търсим начини да подобрим качеството на нашите превозни средства и да доставим на клиентите си още по-висококачествен продукт“, казва Андреас Кристоф- Хофман, вицепрезидент по маркетинг в Hyundai Motor Europe. „С нови функции като Terrain Mode Selector, Santa Fe е конкурентен по отношение на предлагащата технология и комфорт, като същевременно остава верен на своите SUV гени и се затвърждава като надежден спътник за всяко пътуване, независимо от пътната обстановка“.
Шосейни и Офроуд режими на работа само с едно завъртане на селектора
Новото Santa Fe разполага с въртящ се превключвател на централната конзола, благодарение на който водачите могат да избират между четири шосейни режима и три офроуд режима на работа. За смяна между двете категории на шофиране е необходимо само да се натисне централната част на селектора.
Шосейни режими:
• Comfort: стандартната настойка на Santa Fe, намираща перфектния баланс между комфортно и екологично шофиране
• Sport: спортната страна на Santa Fe, фокусираща се върху динамичното шофиране, благодарение на промяна в геометрията на кормилната рейка, спортна настойка на автоматичната скоростна кутия и работа на педала на газта
• Eco: подобрена горивна ефективност за екологично шофиране с модифицирано ускорение, настойка на скоростната кутия и по-ефективна работа на климатичната система
• Smart: системата автоматично превключва между Eco, Comfort и Sport в зависимост от стила на шофиране
Докато шосейните режими на задвижване са фокусирани върху подобряване на динамиката и ефективността в зависимост от стила на шофиране, трите офроуд режима оптимизират движение по пресечени терени с ниски нива на сцепление, като системата оптимизира автоматично работата на задвижването така, че да осигури най-добра проходимост в съответната ситуация чрез промяна на мощността и разпределението на въртящия момент на двигателя, както и на работните характеристики на електронния контрол на стабилността.
Офроуд режими:
• Snow: Оптимизиран за поддържане нa безопасно движение по заснежени и заледени настилки, режимът за сняг ограничава въртящия момент на двигателя и едновременно с това се грижи за възможно най-равномерното му разпределение между четирите колела.
• Sand: За оптимално пътно поведени върху пясъчни терени. Режимът комбинира подаването на по-висок въртящ момент с поддържането на по-ниска предавка, благодарение на което се минимализира риска от затъване.
• Mud: За пресечни местности с голямо наличие на кал. Системата основно препрограмира HTAC системата за 4х4 като разпределя въртящия момент по-равномерно и системата за стабилност при нужда използва по-активна работа на спирачната система.
*Източник: www.hyundai.bg