В самата Honda хибридната система на силово задвижване се нарича i-MMD, а в разговори с представители на компанията можете да чуете амбициозната формулировка „електрическа кола, която никога не се разрежда“. Интересно е да видим дали това наистина е така? За целта с помощта на вносителя на марката у нас Бултрако успяхме да покараме за кратко автомобила.
Хибридната версия е създадена на базата на стандартното изпълнение на Honda CR-V с класически мотор и следователно няма големи разлики нито отвън, нито отвътре. За да разберем, че има нещо различни ни помагат надписите на предните калници и на задната врата. При по сериозно вглеждане се вижда че го няма двойния накрайник на ауспуха, тук е единичен и не толкова впечатляващ.
Очевидно дизайнерите не са имали за задача да направят нещо коренно различно - напротив, колата външно да не се различава от стандартното изпълнение. Пък и няма нужда Honda да се хвали като производител на хибридни автомобили, тъй като първият хибрид с нейното лого навлезе на европейския пазар още през 1999 година, като цялата гама включваше хибридни версии, включително и супермодела NSX. Основните иновации на Honda CR-V Hybrid, са скрити под капака и дълбоко вътре в колата, така че няма особени разлики и в кабината.
Базата на хибридната версия всъщност е вече средното ниво на оборудване на стандартната, така че предага доста! Кожен салон, електрически регулируеми предни седалки, вход без ключ, LED фарове, пълна гама от системи за сигурност и помощ на водача. Единственото нещо, на което Prestige може да му завиди, е електрическата задна врата и предния дисплей. Има още няколко опции, но разликите между нивата на оборудване всъщност са незначителни.
Това, на което прави впечатение в купето веднага е липсата на традиционния селектор на скоростите. Вместо него има няколко бутона с които се борави просто и логично.
Както при „обикновената“ Honda CR-V и тук са на високо ниво ергономичността и сядането в удобните седалки, но малко липсва настройка на волана за дълбочина. Таблото дава максимална информация, добавена е индикация за режима на работа на хибридната “електроцентрала”. Добра е организацията на централната конзола в Honda CR-V. Интересно е вписан в предния панел екранът на мултимедийната система (7 инча) с Garmin навигация и поддръжка за Apple CarPlay и Android Auto. По японски лаконична е организацията на нещата по централния тунел - плъзгащ се капак на рафта, държачи за чаши, пълен набор от портове - от конвенционална „запалка“ до HDMI.
Интериорът на кросовъра е много просторен и има много място както по дължина, ширина и по височина. Освен това под задния ред има почти плосък под, а зад гърбовете му има просторен багажник. Тук, обаче са направени малки жертви заради литиево-йонния акумулатор, като са отнети 64 литра от обема му, който при хибридната версия е 497 литра.
На пътя Honda CR-V Hybrid се задвижва от силова
комбинация от икономичен бензинов
двигател 2.0 i-VTEC Atkinson с два електрически
мотора - тягов двигател и генератор на
ток за литиево-йонна батерия. За разлика
от другите хибриди, електродвигателят с
мощност от 135 кВт (184 к.с.) и 315 Нм въртящ
момент е основният - той върти колелата.
Естествено при нужда от повече мощност и бързина бензиновият двигател се включва в работа и самият той директно задвижва колелата. Това става по принцип на прави, равни участъци, когато скоростта е в диапазона 70-120 км/ч, на моменти дори и при по-висока. Според инжинерите това е нужно за по-голяма ефективност, защото според тях в този режим движението е по-икономично от това само на ток.
Автомобилът предлага три основни режима на движение - „Икономичен“, „Спортен“ и „Електро“. Реално погледнато в този автомобил залогът е върху комбинацията от ефективност и динамика. С по-яко натискане на педала на газта, кросовърът излита толкова бързо, че може да си помислите, че под капака има едва ли не трилитров двигател. Машината се ускорява от място до 100 км/ч за 8,8 секунди, но ако се постараете може дори и малко по-бързо. Това прави хибридното изпълнение по-бързо дори от конвенционалната турбо-версия, която в това упражнение регистрира точно 10 секунди.
Във всички останали отношения автомобилът е същият като Honda с двигател с вътрешно горене, така че седният водач едва ли ще усети разликата. Налице е пълният набор от системи за подпомагане на водача, сред които за подържане лентата на движение и за разстоянието до колата отпред.
По време на теста средният разход в града беше 5-6 литра на 100 км. Понякога малко по-малко, понякога малко повече - това вече ще зависи от предпочитаните от вас режими на движение. Стандартната турбо версия, например харчи почти двойно повече от това.