ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Гумите за елколите са по-специални

like0 unlike0
Auto-Press 27 Jul 2020 Новини
67
0
Гумите за елколите са по-специални

Всяко превозно средство поставя различни изисквания към гумите. И те са обективни защото електрическите превозни средства или хибридните модели тежат повече от конвенционалните автомобили. Не е за подценямане и проблема че те прехвърлят повече въртящ момент на пътя, особено при тръгване от място.

Към това се добавят и основните изисквания към гумите, като безопасност по мокри и сухи пътища, прецизно управление, къси спирачни разстояния, избягване на аквапланинг, най-големият възможен пробег и - особено важно за електромобилите - много ниско съпротивление при търкаляне.

Така че има много предизвикателства за разглеждане и решаване пред производителите на гуми. Continental също се е сблъскал с тези предизвикателства и разработи специални гуми за електрически автомобили, автобуси и камиони.

"По-голямото тегло на тези превозни средства се дължи на техните батерии, които тежат повече от пълен резервоар в двигател с вътрешно горене" - обяснява Андреас Шленке от развойния отдел за гумите на Continental. - "Хибридите имат два двигателя, резервоар и по-мощни батерии на борда. Това налага допълнителното натоварване да се поеме от по-стабилна конструкция на тялото на гумата и повечето от гумите имат символа XL като индикация за това.”

Това личи и от увеличения индекс на натоварване на гумите. Понастоящем в индустрията съществува инициатива за стандартизиране на гуми с още по-голям товарен капацитет и тогава те вероятно ще имат идентификатор "XL +".

За да се запази износването сравнително ниско поради по-високия въртящ момент при стартиране, са необходими модификации на конструкцията на протектора и неговото съединение с корпуса на гумата.

"Съставът на протектора, конструкцията му и особено тази на борда, при търсене на най-ниското възможно общо тегло са основните посоки при търсене на правят много ниско съпротивление при търкаляне и постигането на тази цел е възможно“ - обяснява Шленке.

На пръв поглед гумите за елмобилите изглеждат съвсем нормално. Дизайнът на профила и борда, както и информацията върху него са подобни на тези на конвенционалните модели. Тъй като почти всички гуми за електрическите превозни средства и хибриди са оригинални варианти на оборудване, оригиналният идентификатор на оборудването може да се намери в допълнение към правната и стандартизирана информация.

Междувременно и гумите за търговски превозни средства също са пригодени за електрически задвижвания. Например, дизайнерската гума Conti e.MotionPro е специално разработена за електрически камион MAN CitE. А Conti Urban HA3 е проектиран за електрически градски автобуси.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: