Специално за auto-press.net от Андреас Райнерс, Global Press, Гросгерау, Германия
Има за какво да се ядосва Себастиан Фетел. И навярно му идваше направо да се изяде. Това се разбра в радиоразговора с екипа му, като той дори беше частично цензуриран. На последното състезание в Барселона той попита Ферари какво трябва да се случи с гумите му, как да борави с тях. Да натисне? Или да кара с тези на колата до края? Дълго време не получи отговор, преди да го питат дали не иска да се “вози” с този комплект до края. Типичното сервиране на италиански хаос. Отново...
"Можеше да ме попиташ три обиколки предварително! Бях попитал няколко пъти предварително колко далеч искаме да отидем с втория комплект гуми. За да мога да се грижа за тях. Исках да опитам да карам до края", каза Фетел. В крайна сметка стигна финиша на седмо място, да стане пилот на деня и отново успя да се рекламира.
За Фетел, от една страна, става въпрос за
доближаването на последния му сезон със
Скудерията, дори ако всеки състезателен
уикенд се появяват нови любопитни сцени
или обърквания. Някои казват, че отборът
умишлено го саботира, има отново
спекулации за преждевременна раздяла.
"Ще бъде жалко, ако направим нещо подобно" - каза шефът на отбора Матиа Биното - "Себастиан е част от нашето семейство. Независимо от решенията, които сме взели за в бъдеще, той принадлежи към семейството на Ферари.”
В същото време пилотът от Хепенхайм продължава да е загрижен за бъдещето си от сезон 2021 г. Gazzetta dello Sport твърди, че 33-годишният пилот има предложение за договор от Racing Point (Астън Мартин от 2021 г.) с годишна заплата от 15 милиона долара и че Фетел ще подпише в края на август - през уикенда на традиционния GP на Spa-Francorchamps в Белгия.
Фетел продължава да мълчи за това, не коментира конкретно плановете си. "Нищо не се е променило през последните седмици. Няма да има какво да обявим за известно време. Това може да отнеме няколко седмици. Мога само да повторя - мисля, че все още мога да дам много на този спорт". Но той знае че "Добрите решения трябва да бъдат внимателно обмислени и аз вземам достатъчно време за това. Защото е нова ситуация и за мен. Няма да бързам никак".
Решаващо за него е да бъде твърдо убеден, че предложението ще е приличен пакет. Това означава приличен автомобил, който можете да карате в челото на колоната, екип, който е готов да продължи напред движението си успешно и да се забавлява. "
В самия Racing Point настроението се обръща. Ако първоначално се казваше, че Ланс Строл е сигурност за мястото си в кокпита, тъй като е син на съсобственика Лорънс Строл, младият канадец сега е станал предпазлив. "Има трудово правоотношение и едва тогава идва семейството. Ако ме изключат от екипа, това би било бизнес решение и така се случва от време на време", казва Строл.
Серхио Перес изглежда по-уверен, а слуховете говорят, че мексиканските му спонсори са дали повече пари на екипа: "Не мога да направя нищо относно слуховете за идването на Фетел. Екипът ми каза, че искат да продължим. Моето място изглежда сигурно".
Въпреки откритият въпрос за бъдещето, едно е сигурно преди всичко - Фетел не му се налага да се тревожи много повече за хаоса на Ферари.