Ръст от над 80%, до ниво от 135 500 единици, отчитат от агенцията JATO в продажбите на електрифицирани автомобили през изминалия месец. На фона на свиването на търсенето на класически бензинови и дизелови коли, електрифицираните отбелязват и сериозно увеличение в пазарното си участие- от 6.6% през февруари 2019, до 13% през изминалия месец.
От JATO отбелязват, че през февруари 2020 година, изцяло електрическите автомобили подобряват пазарното си представяне повече от 2 пъти на основните си пазари Германия и Франция, а в Норвегия, Швеция, Финландия, Холандия и Унгария, формират съответно 75%, 33%, 31%, 22% и 17% от общия автомобилен пазар.
На основните европейски пазари, сред които от JATO позиционират и Великобритания (13%), електромобилите отчитат пазарен дял от 14% във Франция, 11% в Германия, 10% в Испания и 8.6% в Италия.
Най-продаваната изцяло електрическа кола през февруари в Европа е Renault ZOE с 6391 продажби, на второ е електрическата версия на Volkswagen Golf с 3695, а на трето е Tesla Model 3 с 3481. ТОП 5 в групата е оформен от Peugeot 208 с 3463 и Nissan LEAF с 2416 единици.
Най-продаваният незареждаем хибрид през февруари в Европа е Toyota Corolla (10 484), а най-продаван зареждаем (plug-in) хибрид е Mitsubishi Outlander (2483).
JATO коментират също така, че на фона на повишеното търсене на електрифицирани коли в Европа през февруари, SUV автомобилите са загубили позиция от 1.7% в сравнение със същия период на 2019 година, като общата им реализация е достигнала ниво от 415 300 единици. Резултатът в групата от началото на годината пък е 865 500 единици или с 1.4% по-малко в сравнение със същия период на миналата.