Карането на мотор често не е само работа за един. Когато на машината са двама и удоволствието от карането й може да е двойно. Но има няколко неща, които трябва да се имат предвид когато сте двама на мотора.
Много важна предпоставка е не само водачът да се кефи на мотора, но и пътникът отзадд да се забавлява на седалката. С други думи, ако някой не е склонен да се качи на мотора като пътник, не се чувства комфортно или дори се страхува, началните условия за безгрижна „возия” заедно не са добри. Всъщност дори съществува риск пътникът да вкара целия “екипаж” в опасни ситуации чрез неправилно поведение - например, когато се притеснява, когато се накланя неправилно или пък седи изправен.
Ако не сте сигурни как трябва да се държите като пътник на мотора, може да ви помогне известно образоване. Ако искате да вдъхновите някого да се вози на мотоциклет, трябва да му обясните динамиката на това каране и как да се движи правилно на седалката. Много важно за спокойните пътувания заедно е възможно най-доброто разбиране на машината, на техниката на управление от страна и на пътника.
Винаги се оказва полезно, когато човекът на задната седалка разбира поведението на водача в движението, а в най-добрия случай дори да го предвиди. Също толкова важно за благосъстоянието на пътника върху мотоциклета е удобното място за сядане зад водача.
Но и байкърът също трябва да осъзнае, че цялата система човек-машина е значително повлияна от пътника зад него и е доста по-различна в поведението си от това при соло ездата. Центърът на тежестта на машината например се измества забележимо назад. Това прави предното колело по-леко, докато задният мост носи по-голяма тежест.
Водачът усеща това бързо, макар и дори само защото мотоциклетът губи доста маневреност. Освен това спирачният път става по-дълъг и мотоциклетът губи - в зависимост от големината на двигателя, повече или по-малко забележимо пъргавината си. Това се усеща лесно и бързо от по-дългата маневра във времето при изпреварване.
Освен това, понежео задните пружини и амортисьори, както и задните гуми трябва да носят по-голямо тегло от пътника, шасито и налягането в гумите трябва да бъдат адаптирани към по-голямото натоварване.
В допълнение към основната подготовка на машината за мотоциклетна екскурзия за двама, човекът на кормилото може също да направи много, за да направи пътуването възможно най-приятно и безопасно за пътника. Като например намали максимално „спортните“ си маниери на шофиране, като планира и прави достатъчно почивки за да може пътникът да разтяга краката си от време на време.
От друга страна, позицията зад водача обикновено не е толкова удобна като тази отпред на мотора. Освен това, пътникът отзад има много по-малко разнообразие от гледки и впечатления от водача на мотоциклета. Пътникът също винаги трябва да следи ситуацията при шофиране и движението, за да се движи правилно на задната седалка, което съвсем не е същото както да се кара мотора отпред.