Производителят на камиони Daimler Trucks представи своята технологична стратегия за електрификация на товарните превозни средства за градска дистрибуция и международен транспорт. Събитието се фокусира върху технологията за камиони с водородни горивни клети за сегмента на превозите на дълги разстояния, като компанията отново потвърди ангажимента си към целите на Парижката конвенция за опазване на климата.
Камионът Mercedes-Benz GenH2, чиято световна премиера като концептуално превозно средство бе днес, бележи началото на задвижването с клетъчно захранване. С GenH2 Daimler Trucks демонстрира за първи път кои специфични технологии компанията ще развива занапред, така че тежкотоварните автомобили да могат да извършват превози на дълги разстояния с пробег до 1000 км само с един резервоар с водород. Благодарение на използването на втечнен вместо компресиран водород с по-висока енергийна плътност, експлоатационните показатели на автомобила се планира да бъдат сравними с тези на конвенционален дизелов товарен автомобил.
Инженерите на Daimler Trucks базират камиона GenH2 на възможностите на конвенционалния камион за дълги разстояния Mercedes-Benz Actros по отношение на теглителна сила, обхват и производителност. Серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два резервоара за втечнен водород и мощна горивна клетка ще направят възможни голямата товароносимост и дълъг пробег и ще формират ядрото на концепцията GenH2 Truck. Daimler Trucks планира да започне пробни изпитания на камиона GenH2 през 2023 г., а серийното производство да стартира през втората половина на десетилетието.
Немският концерн представи за първи път и камион, задвижван изцяло от електрическа батерия – Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива по енергийно ефективен начин редовни пътувания по планови маршрути в комбинация влекач с полуремарке. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Пробегът с едно зареждане на батерията ще бъде приблизително 500 километра.
Освен това с Mercedes-Benz eActros за дистрибуция, който вече беше представен през 2018 г. и се тества интензивно от клиентите в ежедневни транспортни операции, Daimler Trucks ще започне серийно производство на тежкотоварен камион с акумулаторна батерия през 2021 година. Пробегът на eActros с един заряд на батерията значително ще надхвърли този от 200 километра при прототипа.
ххх
Групата Силвър Стар е официален представител на немския концерн Daimler AG за България за марките Mercedes-Benz, SETRA, FUSO и Unimog. Компанията предлага целия спектър от услуги за бизнес и крайни клиенти, в това число продажба и след-продажбено обслужване на нови и употребявани леки, лекотоварни и товарни автомобили и автобуси, както и продажби на резервни части. Дилърските центрове са позиционирани в София, Пловдив, Варна и Бургас.