ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Citroen на 100 години – винаги авангарден!

like0 unlike0
Auto-Press 23 Feb 2019 Новини
64
0

Citroen на 100 години – винаги авангарден!

Citroen на 100 години – винаги авангарден!
/add_images/news/022019/s_1550926802_937.jpg
  1. Citroen на 100 години – винаги авангарден!
  2. Citroen на 100 години – винаги авангарден!
  3. Citroen на 100 години – винаги авангарден!
  4. Citroen на 100 години – винаги авангарден!
  5. Citroen на 100 години – винаги авангарден!
  6. Citroen на 100 години – винаги авангарден!
  7. Citroen на 100 години – винаги авангарден!

През тази година марката на Двойния шеврон закръгля цял век история – първият й автомобил се появява месеци след завършването на Първата световна война. Това не е случайно – основателят Андре Ситроен иска да слезе от военните релси в производството и да стартира мирна продукция. Така тръгва вековната история на френската марка, дарила ни с с редица ярки и авангардни модели, поразяващи с новаторство в техниката и дизайна. Ето и някои от тях...

Citroen Type A

С тази кола на практика тръгва историята на автомобилите Citroen. Моделът стартира в производство през юни 1919-а и се прави до 1922-а. Лекият икономичен автомобил се харесва веднага на французите толкова, че към 1920-а компанията прави по сто коли на ден за да задоволи търсенето. Предлагал се е в няколко варианта на купето, включително и с интересното триместно Torpedo със стесняваща се задна част. За трите си години на производство колата се разпродава във впечатляващ за времето си тираж – над 24 000 екземпляра.

Citroen Traction Avant

Traction Avant се смята за пионер в масовото производство на автомобилите с предно задвижване. Но новаторството не спира дотук – колата има напълно независимо окачване, леко и здраво самоносещо купе – при петметровия си габарит колата е тежала едва 1200 кг. Правени са множество модификации и купета, а заради напредничавите идеи в нея машината се задържа в производство цели 23 години – от 1934-а до 1957-а година.

Citroen 2CV

“Грозното пате”, както гальовно наричат колата феновете й, има подобна на немски народен “бръмбар” съдба – замислена преди Втората световна война, но се появява на пазара след нея. Също като немската машина се превръща в бестселър и “животът” и е направо вечен по мерките на автомобилното производство – прави се цели 42 години - от 1948-а до 1990-а година. Двигателят е боксер, охлаждането въздушно, окачването е вълшебно – Андре Ситроен я е прекарал през изорана нива с кокоши яйца в нея без да счупи нито едно! Малката машинка била предназначена първоначално за фермерите, но постепенно завоюва статут на култов автомобил, участвал в стотици филми /помним изпълненията на Луи де Фюнес и на агент 007/.

Citroen HY

Ванът HY, получил прозвището “Белмондо”, навярно заради симпатичната си грозота, подобно на великия френски артист, продължава идеята заложена в Traction Avant – снабден е с предно предаване и самоносеща каросерия. Така се е получил по-нисък под на купето, осигуряващ по-голям товарен обем, както и заради отсъствието на тунел за кардана. Оребрените външни панели не са за красота, а за повишаване твърдоста на конструкцията на автомобила. И този автомобил става бестселър – прави се от 1947-а до 1981-а година, а технологично е бил хитро създаден – ползва подобно окачване и двигателите на Traction Avant. И този автомобил става киногерой и е един от най-известните търговски модели на Двойния шеврон.

Citroen DS

Каквото и да се каже за “богинята” DS/ деес – богиня фр./ ще малко. Показаният за пръв път автомобил на 5-и октомври 1955-а на Парижкия автосалон Citroen DS само за първите 15 минути получава 743 предварителни поръчки, а до края на деня броят им достига 12 000! Този рекорд се задържа десетилетия, като беше подобрен едва преди две години от Tesla Model 3. Красивият и елегантен по френски автомобил стана витрина на френската автомобилна технология, като главното му достойнство се оказа хидропневматичното, самоизравняващо се окачване с регулируем просвет. То си остава отличителна черта на топ-моделите на Двойния шеврон до средата на сегашното десетилетие. Освен с окачването DS впечатлява и с различните си по широчина гуми, полуавтоматичната трансмисия с ръчно превключване, но без педал за съединителя, както и стъклопластовия покрив, понижаващ центъра на тежеста на колата. Всичко това спасява президента Де Гол по време на покушението срещу него, когато шофьорът му успява да изкара президентската двойка от обстрела, независимо от пробитите гуми.

Citroen Mehari

Плажната машинка за удоволствие трудно може да се мери с Богинята или 2 CV, но все пак отразява няколко важни момента – тя става толкова популярна в градове на Ривиерата, като Кан и Ница, че дори и днес може да се види по крайбрежните им улици. Второто нещо, е че за разлика от другите важни модели получи продължение в днешни дни и то с напредничав екологичен електрически вариант - e-Mehari през 2016-а, правен съвместно с френския производител на електрокари Bollore.

Citroen CX

Това е последният модел на Citroen с хидропневматично окачване, създаден преди обединението с Peugeot. Автомобилът има отлична аеродинамичност в чест на което е и кръстен Сx /коефициент на челно съпротивление Сх-0,36/, елегантна въшност и напредничав интериор. Различните варианти предоставяли широк избор, включително и за любителите на адреналина с варианта си GTI. Колата се представя добре и в ралитата – в супер-маратона Лондон-Сидни през 1970 завършва трета в генералното класиране.

Citroen BX

В началото на осемдесетте години на миналия век този модел заменя семейството GS/GSA (наричано още CX в миниатюра). BX е бил от типа “народен” - с възможно най-ниската цена, позволяваща на собственика да се радва на машина с “правилното” окачване. Колата се прави от 1982-а до 1994-а и в нея изпъкват геометричния дизайн, дело на Марчело Гандини и новата платформа, делена с Peugeot 405. По тази причина има вариант при който хидропневматиката е заменена с по-традиционното окачване на Peugeot. Топ-вариантът BX 4TC е бил хомологиран и за участия в ралита на FIA, група Б.

Citroen C3 Pluriel

Началото на XXI-и век е време, когато смели дизайнерски експерименти предприемат дори консервативните немци, за французите да не говорим. След сравнително спокоен период през 90-е години на 20-и век Citroen отново навлиза в авангардизма, изкарвайки през 2003-а хечбека Pluriel, обединяващ в себе си качествата на кабриолет, пикап и хечбек. Технически машината не е нещо особено, но дава знак, че Citroen се стреми отново да си върне предишната слава на новатор.

Citroen DS5

В 2005-а година на франкфуртския автосалон Citroen представи концепта C-SportLounge, който в 2011-а година се превърна в елегантния хечбек DS5. Този модел върна Citroen във висшата лига и стана родоначалник на новата луксозна група на двойния шеврон - премиум марката DS. Очакваме за юбилея марката да ни зарадва с нови интересни модели, отговарящи и изпреварващи изискванията на съвременната автомобилна промишленост.

Най-продаваните марки и модели в Европа през май 2019

Подобни

Статуетката на предния капак...

Статуетката на предния капак...

От соцминалото е останал изразът “волгата с еленчето”, като еманация на уважението към един добър автомобил. Но историята на...

Toyota предоставя разнообразна мобилност за Токио 2020, включително пълна гама електрифицирани превозни средства

Toyota предоставя разнообразна мобилност за Токио 2020, включително пълна гама електрифицирани превозни средства

- Приблизително 90 процента от превозните средства предоставени от Toyota на Олимпийските и Параолимпийските игри Токио 2020 ще...

Mazda и Lidl: Споделянето на автомобили не си заслужава!

Mazda и Lidl: Споделянето на автомобили не си заслужава!

С големи амбиции Mazda навлезе в зоната за споделяне на автомобили в Германия през 2018 година. Поради липса на перспективи, обаче,...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: