Автомобилите са създадени да осигуряват винаги и навсякъде мобилност, особено в големите градове. Сега генерално се смята, че споделянето на автомобили /Carsharing/ трябва да замени индивидуалния автомобилен трафик или поне частично. Но реалността е друга. Защото според свое проучване от консултантската служба за управление A.T. Kearney смятат, че само пет процента от немските автомобилисти споделят потенциалната алтернатива на собствения си автомобил.
Освен това, само няколко града в Германия са достатъчно гъсто населени, за да могат да управляват икономичното споделяне на автомобили, според проучването, както съобщава "Süddeutsche Zeitung".
„Изгодното споделяне на автомобили изисква определени минимални потребителски числа, комбинирани с голям брой потребители, което вече не е достъпно в много отдалечени райони на големите германски градове“, казва Вулф Щоле от A.T. Kearney.
Само единадесет града с подходящ размер и гъстота на населението в момента имат условията да предлагат икономично услуги за споделяне на автомобили. В момента авторите на проучването виждат само доходоносни граници в Берлин, Хамбург и Мюнхен.
Според изчисленията на авторите, колите под наем биха могли да заменят не повече от два милиона частни коли - и то само ако всички потенциални клиенти преминат от собствените си коли към услуги за споделяне. Немските автомобилисти - дори и тези, които използват услугите за споделяне на автомобили – оценяват колата си заради постоянната й наличност.
Следователно споделянето на автомобили се разглежда преди всичко като допълнителна опция, но по-малко като пълна подмяна на вашия собствен автомобил. Това показва и досегашната практика. Само един процент от клиентите използват офертите за Carsharing ежедневно.