ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

BMW Group поема дългосрочен ангажимент по отношение на технологията на водородните горивни клетки.

like0 unlike0
Auto-Press 30 Mar 2020 Новини
412
0

BMW Group поема дългосрочен ангажимент по отношение на технологията на водородните горивни клетки.

BMW Group поема дългосрочен ангажимент по отношение на технологията на водородните горивни клетки.
/add_images/news/032020/s_1585551603_577.jpg
  1. BMW Group поема дългосрочен ангажимент по отношение на технологията на водородните горивни клетки.

+++ Типичната за BMW динамика на управлението: първи технически детайли за задвижващата система на BMW i Hydrogen Next
+++ Развойното сътрудничество с Toyota Motor Corporation продължава

Разработката на алтернативни форми на задвижване е с най-висок приоритет за BMW Group. С първия виртуален поглед към задвижващата система на BMW i Hydrogen NEXT премиум автомобилният производител за пореден път подчертава своя ангажимент да поеме по обмислен и последователен път към мобилността с нулеви емисии. Той включва и съобразяване с различните потребности на пазарите и клиентите в рамките на стратегията Power of Choice. Ориентацията към клиентите и необходимата за това гъвкавост са основните фактори, които ще позволят пробива на устойчивата мобилност в глобален мащаб.

Клаус Фрьолих, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за развойната дейност (вижте и неговото видео-изявление): „Убедени сме, че в бъдеще едновременно ще съществуват различни алтернативни форми на задвижване, тъй като няма единно решение, което да отговори на всички нужди от мобилност на клиентите по целия свят. В дългосрочен план задвижването с водородна горивна клетка може да се превърне в четвъртата колона в нашето портфолио от задвижвания. То е много перспективно най-вече за горния сегмент на нашето Х-семейство, което се радва на голяма популярност сред нашите клиенти.“ Още от 2013 година BMW Group работи съвместно с Toyota Motor Corporation в областта на технологията на горивните клетки.

Перспективи за бъдещето на технологията на водородните горивни клетки

Въпреки че за BMW Group дългосрочният потенциал на задвижването с горивна клетка не подлежи на съмнение, в краткосрочен план няма да се предлага сериен автомобил с технологията на водородната горивна клетка. Това се дължи най-вече на актуалните, все още неподходящи рамкови условия. Клаус Фрьолих: „От наша гледна точка първо е необходимо водородът като енергиен носител да бъде произвеждан със зелена електроенергия на конкурентни цени. Едва след това водородът ще се използва преди всичко там, където не е възможна директна електрификация, например в тежкотоварния транспорт на дълги разстояния.“ Освен това все още не е налична необходимата инфраструктура като например покриваща цяла Европа мрежа от станции за зареждане с водород, за да може BMW да предложи на клиентите си подобен автомобил. Въпреки това BMW Group продължава със своите усилия при разработката на технологията на водородната горивна клетка и ползва времето за значително снижаване на производствените разходи на задвижващата система, докато бъде осигурена инфраструктурата, както и достатъчните количества от устойчиво произведен водород. В момента BMW Group вече въвежда на пазара чисто електрически автомобили с устойчиво снабдяване с енергия и до 2023 година вече ще предлага на клиентите си широка гама от електрифицирани автомобили. Общо до 2023 година са планирани 25 модела, като поне 12 от тях ще бъдат с чисто електрическо задвижване.

Първите технически детайли на задвижването на BMW i Hydrogen NEXT

„При задвижващата система на BMW i Hydrogen NEXT системата с горивна клетка генерира до 125 кВт (170 к.с.) електрическа енергия, която е резултат на химическата реакция между водорода и кислорода от въздуха“, казва Юрген Гулднер, ръководител на технологията и автомобилните проекти с горивна клетка на BMW Group. Благодарение на това автомобилът изхвърля само водна пара. Преобразувателят на електрическа енергия, разположен под горивната клетка, адаптира нивото на напрежението към електрическото задвижване, както и към буферните електрически батерии. Те се захранват както от спирачната енергия, така и от горивната клетка. В автомобила са монтирани два резервоара с налягане 700 бара с общ капацитет шест килограма водород. Гулднер: „Това гарантира голям пробег при всякакви метеорологични условия. Процесът на зареждане отнема три - четири минути. В BMW i Hydrogen NEXT е интегриран пълният обхват на електрическото задвижване от пето поколение, което за пръв път ще се монтира на BMW iX3. Буферният акумулатор, който е монтиран над електромотора, може да осигури допълнителна динамика, например при изпреварване и ускорение. Общата системна мощност е 275 кВт (374 к.с.) осигурява типичната за BMW динамика на управлението. През 2022 година BMW ще оборудва с това електрическо задвижване, базирано на водородна горивна клетка, малка серия от автомобили, базирани на актуалното поколение BMW X 5. Най-рано през втората половина на това десетилетие и в зависимост от изискванията на пазара и рамковите условия BMW Group ще стартира с автомобили за клиенти с технологията на водородните горивни клетки.

Продължаване на сътрудничеството с Toyota

За да бъде оптимално подготвена за технологичните предизвикателства при един автомобил с водородна горивна клетка през втората половина на десетилетието, още от 2013 година BMW Group си сътрудничи успешно с Toyota Motor Corporation. На базата на договор за съвместна разработка на продукти двата производителя работят с общи усилия по задвижващи системи с горивна клетка, както и по мащабируеми, модулни компоненти за автомобили с водородна горивна клетка. При BMW i Hydrogen NEXT се монтират горивни клетки, които са резултат от сътрудничеството с Toyota. Т. нар. Stack от горивни клетки, както и цялостната система са оригинални разработки на BMW Group. В допълнение към сътрудничеството с Toyota, насочено към разработката и индустриализацията на технологията на горивните клетки и нейната пригодност за крупносерийно производство, двете компании са основатели на Hydrogen Council. От 2017 година към него се присъединиха и други водещи компании от енергийния сектор, икономиката и индустрията. Междувременно Hydrogen Council има над 80 члена.

BMW Group в изследователския проект BRYSON

BMW Group подчертава вярата си в жизнеспособността за бъдещето и потенциала на технологията на водородните горивни клетки и с ангажимента си в изследователския проект BRYSON (BauRaumeffiziente HYdrogenSpeicher Optimierter Nutzbarkeit). Целта на това сътрудничество между BMW AG, университета на Мюнхен, Leichtbauzentrum Sachsen GmbH, Техническия университет на Дрезден, както и WELA Handelsgesellschaft mbH е разработката на новаторски резервоари за водород. Те трябва да бъдат проектирани така, че да могат лесно да бъдат интегрирани в универсални автомобилни архитектури. Целта на проекта е разработката на резервоари с плоска конструкция. Проектът със срок от 3,5 години и се подкрепя и от Федералното министерство за икономика и енергия, ще осигури и понижаване на производствените разходи на резервоарите за водород на автомобилите с горивна клетка. Това ще подобри тяхната конкурентоспособност в сравнение с електрическите автомобили с батерии.

*Източник: www.bmw.bg

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: