ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Автономно шофиране и капаните на технологията

like0 unlike0
Auto-Press 29 Jun 2020 Новини
36
0
Автономно шофиране и капаните на технологията

Автономното шофиране е бъдещето на мобилността. Но сериозните инциденти с автомобилите управлявани от “призраци“ продължават да правят заглавия и да показват клопките на технологиите. Ето защо експертите предупреждават за капаните на ранното въвеждане на технологии за автономно шофиране, като например мюнхенският специалист професор Петер Пфефер.

„Автономните системи трябва да се наложат на улиците само когато станат по-безопасни от човека шофьор“ - казва Пфефер, преподавател автомобилно инженерство в Мюнхенския университет за приложни науки. - "Всички бяхме много ентусиазирани в началото, но сега можем да видим проблемите. Все още имаме да решаваме много предизвикателства. Все още не са разрешени начините за овладяване на различни сценарии на произшествия, етичните въпроси или спирането на автономната кола от полицията.

За да не се наруши доверието в технологиите, автомобилната индустрия не трябва да въвежда автономно шофиране твърде рано, а само когато технологията проработи надеждно. Нищо не трябва да се обърква. На примера на ID.3 и новия Golf виждаме колко е трудно да се изкарат в желаното време такива сложни превозни средства на пазара. Софтуерът и неговата надеждност създадоха проблеми. Овладяването на автономното шофиране е още по-сложно. Има още много работа за осигуряване на безопасната работа на тези системи“.

Мениджърът на Schaeffler Кейван Каши, ръководител на подразделението Mechatronic Systems, също вижда сериозна необходимост от изследвания, за да се приложи автоматизирано шофиране с нива 4 и 5 в градския трафик. Проблемът е в липсата на надеждност на сензорните системи при разпознаването и краткото време между възприемането на ситуация и решаването от електрониката на това как да реагира автономно управляващата кола.

Мениджърът на Schaeffler разглежда автономното шофиране не като случаи на приложение в частни автомобили, а предимно в сектора на услугите, като решаване на транспортни задачи с микробуси, общински услуги като почистване на улици или превоз на стоки с автономни камиони по избрани маршрути или при минни операции.

Има смисъл да разгледаме например технологията за превозни средства за хора с увреждания, където Schaeffler Paravan има много опит, развиван, разработван и произвеждан в продължение на 15 години. И тези специални коли са покрили милиард километри в ежедневието, предлагайки много данни от измервания.

Елскутери в тест на ADAC - Кой спечели състезанието? История на хладната кола

Подобни

Само Литва ни

Само Литва ни "бие" и дава 0 преференции за придобиването на нов електромобил в Европа

Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) разпространи интересна статистика, в която демонстрира какви бонуси,...

GROUPE RENAULT И GOOGLE CLOUD СИ ПАРТНИРАТ В ПОЛЗА НА ИНДУСТРИЯ 4.0

GROUPE RENAULT И GOOGLE CLOUD СИ ПАРТНИРАТ В ПОЛЗА НА ИНДУСТРИЯ 4.0

• Groupe Renault си партнира с Google Cloud, за да ускори дигитализацията на производствените си мощности и веригата на...

За по-чист въздух в градовете – Ford въвежда автоматичен електрически режим на електрифицираните си модели Custom

За по-чист въздух в градовете – Ford въвежда автоматичен електрически режим на електрифицираните си модели Custom

Технология за „нулеви“ географски зони автоматично превключва лекотоварните и пътническите автомобили Custom на Ford в електрически...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: