Коронакризата практически спря работата на автомобилната индустрия в продължение на много седмици. Малко по малко автопроизводителите се връщат към нормалната работа, но щетите са големи. И затова индустрията се страхува от евентуално второ „заключване“.
"Пандемията засяга производителите и доставчиците във фазата на фундаментална промяна в автомобилната мобилност по посока на електрификацията й, която сама по себе си вече изисква всички усилия. След глобалния колапс на пазарите, ситуацията засега се стабилизира за много компании. Но кризата не е приключила. Сега всичко трябва да се направи за да се предотврати нов спад в производството и търсенето ", каза д-р. Мартин Коерс, управляващ директор на Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA).
VDA очаква през 2020 г. в Германия да бъдат произведени около 3,5 милиона автомобила. Това съответства на спад от 25 процента в сравнение с 2019 г. От януари до юли 2020 г. в Германия са произведени 1,8 милиона автомобила, което е най-ниското ниво от 1975 г. насам.
"Проучване на компаниите-членове на VDA показа, че има подобряване всяка секунда, но доставчиците пък приемат, че няма да се достигне нивото на усвояване преди коронакризата да засегне производството в тази страна до 2022 г. ", обяснява д-р. Коерс.