Важен лост за прилагане на електромобилноста според най-големият съюз на немските автомобилисти – ADAC, все още е пренебрегван. Според съюза не само обществената, но и частната мрежа за зарежздане трябва да бъде разширена. Защото увеличаването на броя свободно достъпни обществени станции за зареждане само по себе си не е достатъчно. Нужни са, според клуба и улеснения за инсталирането на частни станции за зареждане.
За специалистите и членовете на ADAC е ясно че зареждането на електрически автомобили трябва да стане по-удобно и по-подходящо за ежедневна употреба. Например трябва да има бърза и изчерпателна информация за това дали станциите за зареждане са безплатни, заети или пък повредени. За тази цел таксите за зареждане и различните тарифи трябва предварително да се знаят и оповестяват на клиентите.
В момента, според проучване на ADAC в цяла Германия, електротаблата, които са най-често във вид на колонки, са технически надеждни. Но съществуват слабости в услугата: "Леснотата на използване, информацията и прозрачността на цените все още са далеч от стандартите на бензиновите колонки", обобщава говорител на клуба.
Друго важно притеснение е че законът за собственост на жилищата и законът за наемането им трябва да се променят много по-бързо от планираното. Тъй като досега разпоредбите възпрепятстват все още значително инсталирането на опции за зареждане и таксуване в подземни гаражи на жилищни сгради. Засега гласуването срещу това от по-голямата част собствениците може да предотврати инсталирането на зарядна станция. За тази цел, според ADAC, наемателите трябва да имат възможност за иск за инсталирането й.
Вицепрезидентите на ADAC по трафика и технологиите Герхард Хилебранд и Карстен Шулце споделят - „При сегашните обстоятелства едва ли ще бъде възможно електромобилността да бъде използваема за всички заинтересовани страни. За потребителите е от съществено значение те да могат лесно да заредят елавтомобила си у дома. Защото все повече от зарежданията на частните потребители ще се извършват у дома. Би било необходимо да се улесни инсталирането законодателно на зареждащаа инфраструктура в съществуващите недвижими имоти и да се адаптират законите за наемане и собственост на жилища съобразно на това.”