Mazda 6 от 2004 г. с 2,0-литров TDi със 136 „коня” е една от емблематичните у нас коли на марката. В града (под наблюдението на камерите) разходът на гориво вече 7,2-7,5 литра „на стотях”, а на магистрала пада до около 5,5 – 6,0 литра за 100 километра пробег. Колата се държи добре по трасето поднася и по-скоро „залепва” по шосето, стига да няма „любимите” на всички по републиканската пътна мрежа дупки.
Естествено, възникват проблеми, но като цяло можеш да се отървеш с лека уплаха. Смяна на ролки и ремък (с труда) излезе около 270 лв. Лъсна обаче дефект в CD-уредбата, но пък то сравнително лесно се сменя. Софтуерът на навигацията може да се смени, ако „бъгяса”, което не е феноменологично явление. В руски сайтове има всичко като за корекция на програмата, стига да отбирате от езика, разбира се. Така поне почти без пари се решава евентуален проблем с тази част от возилото.
Мнозина посочват като почти задължително повредите в компресора на климатика, с ксеноновите фарове, със спирачките. Дизеловият мотор незнайно защо е обявен за шумен (не е съвсем така), а превключването на предавките – за не толкова лесно.
Вярно, спирачките можеха да бъдат измислени и по добре и ремонтът им е около 500 лв. В такива моменти човек се замисля да инвестира ли вече в автомобила или да търси нов.