ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Пазарните класове на автомобилите в света

like0 unlike0
Auto-Press 18 Oct 2018 Новини
84
0
Пазарните класове на автомобилите в света

Често четейки за някой автомобил виждаме че той е от някакъв пазарен клас – А,В, С или D. Интересно е да видим какво означава това. На практика в света няма приета единна класификация, а налице са няколко системи с доста чувствителни различия. Това е следствие на различното развитие на автомобилната индустрия, зависеща от търсенето в съответния й пазар.

На някои места главната харектеристика на модела е неговата цена, на други дори междуосието или ходовият обем на двигателя и мощноста му, в трети екстрите и просторноста на салона.

Европейската система за определяне класа на автомобила е най-разпространена и в нея основното е размера на автомобила, като са развити и подкласове. Затова:

А – миниавтомобил (дължина под 3,6 м, ширина под 1,6 м). по принцип това е много компактен хечбек с три или пет врати.

В – малък автомобил (дължина под 3,9 м, ширина поде 1,7 м). Повечето модели тук са отново хечбеци с предно задвижване с 3 и 5 врати и по-малко седани.

С – среден автомобил (дължина под 4,3 м, ширина под 1,8 м). Това е най-популярния в Европа клас и в него попадат автомобили с най-различни видове купета.

D – семеен автомобил (дължина под 4,6 м, ширина около 1,8 м). Също много популярен в Стария континент, не особено скъп, просторен и комфортен автомобил с различни типове на купето.

Е – автомобил бизнес-клас (дължина под 4,6 м, ширина под 1,8 м). Просторен салон, много добро ниво на базово оборудване, комфорт, дълго междуосие.

F – представителен клас или клас лукс (дължина над 5 м). Комфорен салон, висшо ниво на оборудване, високи технически характеристики, скъпи материали в обзавеждането на салона.

G – първи спортен клас (отсъстват или много тесни задни места);

Н – втори спортен клас (спортни кабриолети);

S – спортни купета и родстъри с 2 или 4 места;

L – миниванове до 8 места;

M – пикапи развити на базата на автомобили клас В и С;

J – всъдеходи, кросовъри, паркетници.

С добавките + и – към обозначението на класа се обозначава непълно или пък надвишено съответствие към класа, а с 0 още по-малък автомобил по габарити.

Американската система по-рано класираше колите по тяхното междуосие, но от 1985 година насам класът на автомобила в САЩ зависи от полезния обем на салона. По същия признак класифицирагт колите и в Канада. Затова:

Миниавтомобил – обем на салона до 2,5 м³ (85 фута³). Примерно отговаря на европейския клас A;

Субкомпактен – салон 2,5-2,8 м³ (85-99,9 фута³). Аналог на европейския клас B;

Компактен – салон 2,8-3,1 м³ (100—109,9 фута³), примерно отговаря на европейския C;

Средноразмерни – салон 3,1-3,4 м³ (110—119,9 фута³), примерно европейският D;

Пълноразмерни – салон с обем наде 3,4 м³ (больше 120 фута³), примерно европейският E-F;

Комби – дели се на малко (до 130 фута³), средно (130-160 фута³), голямо (над 160 фута³)
SUV също се разделя на три – компактен, среден и пълноразмерен.

В Япония класът на автомобила зависи от габаритите и обема на двигателя. Там има само три класа автомобили – лек, малолазмерен транспорт и с нормабел размер.

В Китай класификацията е нещо средно между японската и европейска системи. При делението по класове се отчитат няколко параметра – габарити, обем на салона и двигателя. Класовете са пет - малоразмерни автомобили, категория А, категория В, многоцелеви транспортни средства и спортни коли.

В някои от описаните горе класификации има различия по отделните държави. Във Франция, например, базов при класификацията е принципа за данъчно облагане. До 1998-а класът на автомобила зависеше от присъдените данъчно конски сили на мотора, а сега за основа се взима реалната мощност в кВт. В Испания основа зая класификацията е условната данъчна мощност на двигателя, определяна от ходовия му обем.

Дори при независимата организация запровеждане на краш-тестове EuroNCAP има своя система за определяне класа на автомобила, която съществено се различава от другите системи, а целта е да се облегчи разграничаването на категориите сравнявани автомобили. Затова тук има:

Супермини (superminis);

Малки семейни автомобили (small family cars);

Големи семейни автомобили (large family cars);

Представителни автомобили (еxecutive cars) – луксозни с дължина над 4,8 м;

Родстъри (roadsters);

Компактни всъдеходи (іmall off-roaders);

Големи всъдеходи (large off-roaders);

Малки ванове (small MPVs);

Големи ванове (large MPVs).

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: