ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Автомобилен акумулатор - това е тип акумулаторна батерия осигуряваща ел. енергия нужна за работата на всички системи в автомобила. Бива два типа: стартерен и тягов. Стартерния тип се използва в автомобили с двигатели с вътрешно горене и служи за подаване на стартово напрежение и напрежение към запалителната система и светлините.

Това е елемент от устройството на колесните моторни превозни средства и представлява еластична обвивка от каучук на металната джанта. Предназначена е да осигурява необходимото за движението на автомобила сцепление с пътната настилка и да поема колебанията и вибрациите, които се получават по време на движението върху неравната повърхност на пътя.

Автоматизирана систем за управление на предите светлини на автомобила е изградена от механична част в която влизат самите фарове и електродвигатели за управление на фаровете, електронен блок за управление и датчици.

Амотрисьора е част от окачването, която има за цел да намалява вертикалните колебания на автомобилното купе при неговото движение и да осигурява максимално добро сцепление на гумите с настилката.

Този вид добавки са предназначени за дизелово гориво и го предпазват от замръзване и поддържат гъстотата му в подходящи работни граници при по-ниски температури.

Антифриза или още охадителната течност не трябва да замръзва през зимата и да има висока точка на кипене, такива качества притежава водния разтвор на етиленгликола или пропиленгликол при съотношение  60% към 40% и замръзва при -45 градуса по Целзий, а точката на кипене е над 100 градуса по Целзий.

разстоянието между осите на предния и задния мост на моторното превозно средство.

В устройството на този вид скоростна кутия отсъстват отделни зъбни колела за всяка предавка а въртящият момент се определя от плавната промяна на диъметъра на задвижващия и задвижвания вал, затова се нарича и безстепенна или още вариатор.

Сложно органично съединение получено при преработката на суров петрол, в състава на което влизат голям брой въглеводороди.

Двигател с вътрешно горене работещ на бензин.

Течно гориво което се използва в дизеловите двигатели с вътрешно горене, добито от биологични продукти, а не от дестилацията на нефт както при дизела. Биодизела се произвежда основно от растителни мазнини, добивани от рапица, слънчоглед, соя, кокос и др. или от животински мазнини. 

Механичен машинен елемент във формата на цилиндър извършващ възвратно-постъпателни движения в камера със същата форма под въздействието на газове или флуиди.

Допълнително приспособление към гумата на автомобила, което се монтира на задвижващите колела с цел предотвратяването на боксуване в условията на дълбок сняг, лед или кал.

Електронно устройство с градена камера и памет, което се монтира от вътрешната страна на предното стълко на автомобила и записва (регистрира) всичко случващо се по врема на движение и престой.

Водородна клетка или генератор е мобилна система за производство на Газ на Браун (HHO газ), която се монтира към двигателя на превозното средство и получения газ се явява допълнително гориво, което се добавя към горивовъздушната смес с цел икономия и подобряване на горивния процес на двигателя.

Допълнителна система, която надгражда стандартната горивна система на бензиновите двигатели за изпозлване на пропан-бутан или метан като второ пълноценно гориво, а за дизеловите двигатели като допълнително гориво (приблизително 70 на 30% - газ - дизел) с цел икономия.

Механична система, която осъществява следните функции, пропускане на гориво-въздушна смес в работните цилиндри на двигателя и изпускане на отработените емисии след изгарянето горивната смес в цилиндрите.

Част от горивната система на двигателя, която се грижи филтрирането на гориво преди постъпването му в системата за образуване и впръскване на гориво-въздушната смес, без значение на вида двигател (бензинов, дизелов, карбораторен или инжекцион).

Горивната помпа е част от гориво-подаващата система на автомобила. Тя е електрическа и функцията й е да подаде гориво от резервоара към двигателя с определено налягане което се определя от вида на двигателя и системата за впръскване.

Топлинен двигател в който процеса на изгаряне се извършва в двигателя. Получената топлинна енергия се преобразува в механична и се предава на задвижващия механизъм.