Британският производител на прочутите лондонски таксита /кеб/ - притежаваната от китайския автогигант Geely London Electric Vehicle Company (LEVC), пускайки първият хибриден модел на таксито - LEVC TX обеща, че проектът няма да се ограничи само с такси-модела, но ще продължи и с ванче за доставки. Тази версия вече преминава зимни тестове, което означава, че скоро ще има и официална информация за тази машина.
Оформлението на фургона като цяло повтаря външноста на “роднината” си TX. И все пак си има различия – ванчето е с увеличено междуосие, по-висок покрив и плъзгащи се задни врати, а не отварящите се срещу движението на таксито.
Такси-вариантът TX има литиево-йонен акумулатор с капацитет 31 кВтч, който му дава възможност да измине 130 км в чист електрически режим. Турбодвигателят 1,5 л с мощност 82к.с. дозарежда акумулатора като генератор по време на движение, а резервоарът на колата с обем 36 л увеличава общият пробег с едно зареждане до 607 км. Разходът на гориво при задействан ДВГ е равен на 7,7 л/100 км. А ако се измерва по стандартния цикъл, в който по-голямата част от дистанцията се изминава с предварително зареден акумулатор, разходът е едва 1,3 л/100 км.
Компанията LEVC лансира новия си модел като електрокар. Презареждането на акумулатора до 60% става за 45 минути с помоща на станция с променлив ток и мощност 22 кВт. А това означава изминаването на още 80 км път без пускане на ДВГ. Ако станция е с бърз заряд, то времето за презареждане може да се намали двойно при мощност до 50 кВт.
Електромоторът е с мощност 150 к.с. и въртящ момент от 255 Нм. Той ускорява доста тежката машина – 2,23 тона до 100 км/ч за 13,2 секунди и позволява да се раздвие максимална скорост само на ток от 129 км/ч.
Ванчето явно е наследило основните неща от таксито – задно задвижване, хибриден агрегат, предно окачване McPherson и задно мултилинк с пет връзки и напречен композитен ресор.