През 70-е и особено в 80-е години на миналия век в бившия СССР редица доморасли майстори създаваха собствени автомобили. Един от тях е интересният спортен автомобил Мурена, създаден в Украйна от Николай Дорошенко. Трудно можем да се досетим от външния вид на колата, че в основата й са положени елементи от Запорожец и инвалидната моторизирана количка на завода в Серпухов - С3Д.
Купето на Мурена е от стъклопласти, а компоновката е със средно разполагане на 1,2-литровия, 40 к.с. двигател от ЗАЗ-966 разположен зад седалките. Предавателната кутия е четиристепенна, от ЗАЗ-968. Предният мост на машината пък е от С3Д.
Явно конструкторът е бил повлиян за дизайна на Мурена от външноста на италианските и френски спортни автомобили в неговото време. Колата няма типичните врати – вместо тях в колата се влиза през голямата вдигаща се нагоре средна част на купето. Тази идея продължава в цялата кола – отзад капакът отново е голям и при отварянето си открива много добър достъп до мотора. Същото е при предния капак с интегрирани в него калници. В отвореното им състояние Мурена прилича на джобно ножче с всичките му отворени навън части.
Въпреки слабия си мотор колата е вдигала максимална скорост над 100 км/ч. Малкият багажник зад двигателя е можел да носи товар до 50 кг. За останалите характеристики не се знае много, както и какво е станало с колата.