ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Познай по пушека от ауспуха проблемите на колата

like2 unlike0
Boris Prodanov 16 Aug 2013 Статии
35310
0
Познай по пушека от ауспуха проблемите на колата

Често по вида на пушека от ауспуха можем да разберем какво се случва в колата. Двигателят ли е повреден? Или нещо друго?!

Майсторите се ориентират първо според цвета му. Като цяло промяната на излизащия дим подсказва за проблеми с двигателя или прилежащите му компоненти.

Видим ли черен пушек добре е да знаем, че става въпрос за навлизащ излишък от въздух към горивната смес. Точно 4 са основните възможни „диагнози”. Няма да е неочаквано замърсяване на въздушния филтър. Ако е така, добре. Но пък друга причина е карбураторът – или разстроен, или задръстен. Като нищо и горивната помпа може да е дала дефект, това вече подсказва сериозни разходи за ремонт. Най-„приятен” се оказва проблем със зацапани свещи. Тогава минаваме само с лека уплаха.

Белият пушек е нормален за първите минути на работа на двигателя на колата. Това е очакван конденз, но ако се задържи в следващите минути идва ред да търсим причините.

А те водят все към стабилни по харч корекции на мотора. Един от вариантите за бял пушек е дефект в гарнитурата на главата. Или пък спукан блок. Не е изключено да става въпрос с деформирано бутало или цилиндър. Уплътненията, когато са остарели, дават също подобен цвят на дима. Като нищо и изтичане на охладителната течност.

Монтьорите се обединяват към сходни „диагнози”, когато видят син пушек. Логично – обикновено той се дължи на влизащо масло в цилиндрите. И пак стигаме до необходимост да сменяме уплътненията. Ако синият цвят на дима се появи веднага при запалване на двигателя (вместо „нормалният” бял) често се прави заключение освен за изпускащи уплътнения, а и за амортизирани водачи на клапаните. Добре е да се има предвид и вероятен проблем с буталото – обикновено износване. Най-лесно се приключва проблемът ако е запушен масленият филтър или от престараване сме наляли излишък от масло.

Това са само няколко съвета, получени от дългогодишния опит на знайни и незнайни специалисти по автомобилите. Нерядко проблемът се нуждае действително от професионална монтьорска намеса. Затова не се колебайте, не рискувайте и веднага идете в сервиз.

Цената на безплатната есктра при кабриото „Вятър в косите” „Консервация” на автомобила

Подобни

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Пътна помощ и репатрак по време на коледните празници

Наближават коледните празници. Децата ще излязат в зимна ваканция и цялото семейство ще има време и възможност да попътува малко – на...

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

Автомобил с пръстен

Автомобил с пръстен

На някои бензиностанции има надпис: „МПС с пръстен”. Ще Ви обясним какво значи това.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: