ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Махнете катализатора след като вече се е задръстил

like0 unlike8
25 Mar 2013 Статии
20642
2
Махнете катализатора след като вече се е задръстил

Катализаторът за коли представлява 1 или няколко керамични или метални пити, които са изградени от многобройни кутийки с дебелина на стените от 0,2 мм. Всичко това е поместено в кутия от стомана и термоустойчива вата. Съвременните катализатори се произвеждат от керамика на базата на елемента кордиерит, покрита с фин слой (20 - 60 микрона) от благородни метали, които са ключови за протичането на химичния процес. Те са от групата на платината – Pt, Pd, Rh (платина, паладий, родий).

Като всяко нещо и катализаторът не е вечен. След различен период от време той се задръства и става като „тапа”, което не се вижда отвън, но пък вдига сериозно разхода на гориво. В такъв случай вариантите са два – или да се смени, или просто отстрани от системата. При кола над 5 – 6 г. купуването на нов е сериозна инвестиция, която е добре да се обмисли. Въпреки, че екологично най-правилно е да се постъпи именно така.

Възможността да остане на мястото е свързан с факта, че той може да не е запушен. Тогава няма да понижи мощността на двигателя, нито ще повиши разхода на гориво. Просто няма да абсорбира отработените вещества. Запушването му обикновено е свързано не толкова с работата на мотора, колкото със съдържанието на отработените газове. Образуването на „тапа” показва, че колата гори масло, или (за щастие в повечето случаи), че сме използвали некачествени горива и добавки към тях.

В редки случаи той се разпада в кожуха си от старост. Последният може да се пробие от това.

Обикновено се прибягва просто до отстраняване на катализатора, което обаче не бива да става току-така. След махането му колата в никакъв случай не би трябвало да има някакви проблеми. Мощността на двигателя не пада, друг е въпросът и че не се увеличава, но има и друго мнение по този въпрос, макар и недоказано.

Стигнахме до „ампутация” на катализатора. Този процес не трябва да се прави механично и устройството е добре да бъде заменено с резонаторно гърне, а не просто да се сложи парче тръба.

Друг тънък момент при отстраняването на катализатора е запазването на всички фланцови сглобки. „Душманското” изрязване с последвала заварка на споменатото резонаторно гърне не е препоръчително. Най-малкото, защото може да се наложи смяна на нещо друго в изпускателната система и е добре всичко по нея да е както трябва.

За да идентифицирате проблема на катализатора просто трябва да проследите температурата преди него и след него. Ако е драстична – задръстването значи е факт и липсата на пропускливост предизвиква прегряване.

При монтиране на газова (или метанова) уредба катализатора задължително се маха, защото се запушва бързо. И пак ще трябва да се сменя или маха допълнително.

А, и още един съвет. Ако сте отстранили катализатора, не го хвърляйте просто на боклука или в контейнерите за метал от разделното събиране на отпадъци. Огледайте от какъв тип е и потърсете в интернет не може ли някой да ви го изкупи. Нелоши пари дават, често достатъчни за адаптиране на изпускателната система за работа без него.

Какво е това безстепенна трансмисия, вариатор или CVT? Поддръжка и основни проблеми с вариаторните трансмисии

Подобни

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

GPS навигации Garmin: Защо да ги предпочетем?

Когато става дума за навигация в колата, мотоциклета или камиона, марката Garmin винаги изпъква със своите иновации и надеждност. Пътните условия...

Какво е серво усилвател на волана?

Какво е серво усилвател на волана?

Технологиите в областта на автомобилостроенето не спират да се развиват, като една от ключовите иновации, която променя играта за всеки шофьор, е...

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Колко често трябва да обслужваме Мерцедес?

Обслужването на Мерцедес е ключов елемент за поддържането на автомобила в оптимално състояние. Редовната поддръжка гарантира не само безопасността...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Различни повреди в горивната система могат да променят така горивния процес, че да покачат значително температурата на изгорелите газове. Това може да довеве до затапяне на питата в катализатора и вследствие затрудненото преминаване на газовете впоследствие температурата се покачва допълнително. След това катализатора трябва да се смени.
25 Mar, 17:01ч.
Благодаря за допълнението!
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: