ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Избор на автомобил втора ръка

like3 unlike0
Boris Prodanov 06 Nov 2012 Статии
1612
0
Избор на автомобил втора ръка

Обикновено купуваме кола "на старо". Причините са ясни. Вярваме, че щом е внесена от чубина, значи е "читава". Причини можем да намерим доста - вярваме, че не е експлоатирана толкова дълго, а употребата й е била по-правилна. Външният вид обикновено лъже, не е малък шанса да ни пробутат нещо "нагласено". Затова е добре да си отваряме очите на 4, за да не се сдобием с вечно наш автомобил.

Класика е да вземем "lemon car" - автомобил, който не подлежи на ремонт поради някакъв перманентен и неподлежащ на отстраняване дефект. У нас все още няма бази данни за всички возила и техни "досиета", както в другите страни. Купувачите не са толкова добре защитени, защото не може на 100% да проверят статуса на колата, която са харесали. Тази практика тепърва навлиза у нас и не можем да се предпазим от грешки.

Ако сме избрали кола, задължително е преди нейното закупуване да я пратим на проверка при специалист. Само той може да даде изчерпателна информация за състоянието й. Сами трудно бихме могли да открием скрит дефект, затова в сервиза могат да открият дефектите.

На проверка подлежат и индикаторите:

  • предни и задни фарове
  • мигачи
  • аварийни светлини
  • клаксон
  • светлините по таблото
  • стопове
  • дълги и къси светлини на фаровете
  • чистачки

За драскотини или удари правим проверка на колата отвън. Всеки "белег" е доказателство за някакъв инцидент. Проблеми с капаците (преден или заден), калниците или вратите също подсказват, че возилото е било част от ПТП. Следи от градушка и от инструменти освен, че са неприемливи за сделка, навеждат на мисълта, че колата е била или полицейска, или такси. А това веднага вдига сериозно степента й на износване.

Ръжда по вратите, праговете, калниците и подкалниците е критерий за недобро състояние на возилото. Ако отдолу има ерозия, значи колата може да загние. Такъв дефект се отстранява трудно.

Седалките трябва да се позиционират при нужда, а коланите - да са работещи. При последните е задължителна изправността на предпазния механизъм. Тапицерията и облицовката на пода не трябва да са износени. Ако има касетофон, климатик или климатроник - добре е да работят. За тях може да поискате сериозни отбивки от цената.

Запомнете: не купувайте и оглеждайте кола в тъмно или дъждовно време. Много от дефектите просто няма да бъдат забелязани!

Проверяваме и всички основни детайли.

Гуми

Износването на гумите е хубаво да е равномерно, а не локално. Последното е признак за проблем със спирачките, джантите или просто с поставянето. "Петата" (резервната) гума също трябва да изглежда прилично. Вижте добре да не е поставена просто "за парлама" и да е неизползваема. Крикът и останалите ключови инструменти за автомобила също е необходимо да са част от комплектоването.

Прозорци и врати

Прозорците трябва да се отварят без да заяждат. Затварянето им да е плътно. Проверете вратите - не е необходимо да ги блъскате с все сила, за да се затворят. Сменете ключалките, след сделката. Ясно защо..

Акумулатор

Акумулаторът не трябва да има следи от ерозия. Друг проблем на "прима-виста" трудно ще засечете.

Двигател

Независимо дали двигателят е дизел или бензин, той трябва да работи гладко. Всякави "криминални" шумове са доказателство за проблем. Няма значение дали неизправност или износване. Моторът не трябва да изключва когато подкарате возилото - при ускорение, или намаляне на скоростта. Проследете дали не изтича масло от него. Последното е гаранция за неминуем скъп ремонт.

Спирачки

Нормално е колата да спира по права линия. Пробвайте спирачките след рязко натискане на педала. Последният не трябва да потъва навътре или да го усещате свободен. На свой ред и воланът не трябва да вибрира.

Съединител и скоростна кутия

Спуснете колата по баир, за да тествате съединителя и скоростната кутия. По нанадолнището тръгнете или спрете. Не трябва да да чувате "потропване" - това гарантира проблем с амбриажа. Добре е скоростите да се сменят лесно. Налага ли се да прилагате някаква сила, проблемъте  налице. При всички случаи при превключването не трябва да има паразитни звуци. Същото важи за коли - автоматик.

Ауспух

Ако от ауспуха излиза син дим при подаване на газ веднага след запалването, това доказва износен мотор. При изкачване на баир от ауспуха не трябва да излиза повече пушек. Димна завеса и шум подсказват дупки или ръжда по тръбите или заглушителите.

Окачване на колата

Лошото окачване или износване на окачването се засича от тракане или тропане в тези части. По-силен звук по неравно трасе са доказателство за по-сериозни проблеми.

С тези съвете можете само да ориентирате в състоянието на автомобила. За още по-добра представа за колата, която купувате, е препоръчително тя да бъде проверена от специалист.

Ксенонови фарове – „за” или „против”? Как да cвалим до 30% от pазходитe на гоpиво

Подобни

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Висок или нисък клиренс: решете сами!

Клиренсът е действителното разстояние от долната страна на колата до повърхността на пътя. Защо този параметър е важен, ще обясним в статията.

Автомобил с пръстен

Автомобил с пръстен

На някои бензиностанции има надпис: „МПС с пръстен”. Ще Ви обясним какво значи това.

Бензинова помпа, карбуратор и инжекцион

Бензинова помпа, карбуратор и инжекцион

При бензиновите автомобили гориво-въздушната смес се осигурява от системата помпа – карбуратор. В по-новите – от инжектори.

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *:
close Мобилно приложение Caralyze - автомобилен дневник