Карл Бенц не би станал известен пионер на автоиндустрията, ако не беше красивата му жена Берта. Когато е създадена триколката на Карл Бенц Берта е била уверена, че творението на мъжа й може да преобрази света. И когато изобретателят се отчайва напълно че не може да продаде автомобила си, тя взима двамата им сина, качва се с тях в “автомобила с газов двигател”, и се отправя на дълго пътешествие към майка си в Пфорцхайм, на 106 км от дома на Бенц в Манхайм.
По пътя първо й свършило горивото и тя си купила ново в аптеката - средството за почистване Лигроин. Аптеката в градчето Вислох, където Берта Бенц купила Лигроин-а, се смята и за първата в света бензиностанция. Изтрили се и кожените накладки на спирачките - фрау Бенц се отбила до обущар. Разтегнала се задвижващата верига и първата в света смела автомобилистка намерила в попътно селце ковач да я опъне. Докато майсторът я опъвал, Берта обяснявала на зяпачите, колко удобен е автомобилът, и колко е хубаво да се пътува без коне.
Фрау Бенц демонстрирала и невероятна техническа съобразителност. Без да мисли дълго, измъкнала от прическата си иглата за кок и почистила с нея запушен бензинопровод. Качвайки се за пореден път в мотовагена, я чукнал леко ток и тя бързичко открила мястото с прекъсната изолация на проводника и го изолирала с гумичката, държаща чорапа й.
Когато се върнала в къщи при мъжа си го убедила, че е нужна още една предавка за колата, по-голям резервоар за гориво и по-сериозна охадителна система. Освен това споделила че дървените спирачни накладки не стават и трябва също да се променят.
Моторвагенът направил истински фурор във всички попътни села и градчета. За изобретението на Бенц заговорили и скоро Карл не можел да се отърве от поръчки за нови автомобили. Към 1893-а били продадени вече 25 машини Motorwagen, след които се появил моделът Velo и работите на Карл Бенц тръгнали нагоре.