Най-накрая ще дойде ли пробивът на електромобилът? Специалистите на фирмата Harting казват "да". Федералното правителство в Германия си е поставило за цел да има шест милиона електромобили по немски пътища до 2030 г. Бъдещето на мобилността е вече в националната платформа, която се занимава с тази тема от името на федералното правителство и представя първи резултати на изложението „Доставчици на електроника за мобилност“ (MES) в Берлин.
Според проучване немските автомобилисти в момента не са готови да преминат към електрически автомобил, тъй като се зареждат твърде дълго, животът на батерията е кратък и инфраструктурата на зарядните станции е твърде слаба. По този начин пробивът на електрическата мобилност зависи изключително от продължителността на процеса на зареждане и удобната за потребителя инфраструктура за зареждане. Дългото време за зареждане плашат собствениците на автомобили, за да преминат към електрическа кола.
Технологията за бързо зареждане на изложителя „Harting“ с DC заряден конектор комбо е предпоставка да се гарантира, че в бъдеще електрическите превозни средства няма да се зареждат за часове, а за няколко минути с достатъчна мощност.
Това не се отнася само за леките автомобили. Специално за електрическите превозни средства на регионалните транспортни и логистични компании бързата зареждане с постоянен ток ще стане незаменимо, за да се спазят сроковете за доставка и необходимата наличност на автопарка в бъдеще.
„MicroSNAP“ ще бъде представен на изложението MES в Берлин. Автономният шофиращ „microSNAP“ е разработен от компанията Rinspeed на швейцарския автомобилен визионер Франк М. Риндеркнехт. Rinspeed работи в тясно сътрудничество с партньорите. Ето защо Harting представя на панаира как автоматичното зареждане може да работи на зарядна станция.
Асистентът за натоварване "Kuka" вкарва в гнездото на автомобила щепсел за зареждане на Harting и спира зареждането веднага щом батерията на устройството достигне необходимото ниво.